دستور ویژه وزیر راه برای مسافرت های نوروزی

به گزارش مدیرسا، وزیر راه و شهرسازی با بیان خبر امکان پیشبینی نقطه ای هواشناسی در روزهای نوروز بر ضرورت برگزاری جلسات هماهنگی به صورت مستمر در استان ها، نهایی کردن اقدامات سازمان ها و شرکتهای تابعه برای تسهیل سفر و اجرای تمهیدات لازم برای کاهش تلفات رانندگی تاکید کرد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، دومین نشست ستاد سفرهای نوروزی با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر، مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور برگزار و هماهنگی لازم برای تسهیل سفر به منظور رضایمندی مسافران نوروز ۱۴۰۲ انجام شد.

لزوم اقدامات خلاقانه و نوآورانه برای کاهش تلفات جاده ای
وزیر راه و شهرسازی در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت ایمنی تردد و نجات جان افراد و کاهش تلفات رانندگی دستور داد که همه استان ها تمام تلاش، امکانات، خلاقیت و نوآوری خویش را به کار گیرند تا در روزهای نوروز مردم سفری شاد و ایمن داشته باشند.
همینطور در این نشست وزیر راه و شهرسازی دستور داد: مبحث ساماندهی امداد خودروی جاده ای، هماهنگی برای حضور آتش نشانی ها در ۳۰ کیلومتری شهرها که طبق آمار پلیس راهور بیشترین تصادفات در این نقاط صورت می گیرد؛ صورت گیرد و در بعضی ورودی شهرها که بر اثر بارش های اخیر گرفتار صدمه های جدی در رویه جاده شده است به سرعت ترمیم و بهسازی صورت گیرد.

پاسخگویی به مسافران در تمام شقوق حمل ونقل
در ادامه این جلسه پذرباش رضایتمندی مسافران را هدف نهایی این وزارت خانه برشمرد و اظهار داشت: در نوروز ۱۴۰۲، پاسخگویی به مسافران در سامانه های حوزه های هواشناسی (شماره ۱۳۴)، ریلی (شماره ۵۱۴۹)، جاده ای (شماره ۱۴۱)، دریایی (شماره ۱۵۵۰) و هوایی (شماره ۱۹۹) مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی افزود: تشکیل مستمر جلسات شورای هماهنگی حمل و نقل در استان ها به منظور ایجاد فضای با نشاط در ایستگاه ها، پایانه ها و فرودگاه ها، اطلاع رسانی مستمر به صورت ملی و استانی مورد توجه قرار گیرد. همینطور ایجاد ایستگاه های فرهنگی توسط سازمان راهداری در محورهای پر تردد در ۳۰ کیلومتری شهرها که بیشترین تصادفات را دارند، ضروریست.
در این نشست رؤسای سازمان ها و شرکتهای تابعه و برخی مدیران استانی به بیان نظرها و دیدگاه های خود در مورد سفرهای نوروزی پرداختند.

منبع: