معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان: جلوگیری از ساخت و سازهای غیراستاندارد

به گزارش مدیرسا، لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار داشت: مدیران در جذب اعتبارات بازآفرینی فرصت سوزی نکنند.
دکتر احمدرضا دالوند در جلسه ستاد بازآفرینی استان، با اشاره به تلفات جانی و مالی که طی حوادث طبیعی در اقصی نقاط جهان رخ داده است، اظهار داشت: وجود بافت های فرسوده و ناکارآمد از دیرباز به سبب عدم کنترل و نظارت در ساخت و سازها و رشد بی رویه حواشی شهرها است.
ایشان سپس با اعلان اینکه همچنان شاهد رشد ساخت و سازهای بدون مجوز و غیراستاندارد در حواشی شهرها هستیم، اضافه کرد: با همکاری دستگاه های اجرائی و شهرداری ها باید از ایجاد اینطور محله ها جلوگیری و برخورد قانونی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: ظرفیت ها و اعتبارات باید در راه معیشت، آموزش، رفاه و درمان کشور هزینه شود که متاسفانه بخاطر بی توجهی به این مساله ظرفیت ها برای بازآفرینی بافت های فرسوده شهرها استفاده می شود.
وی با تاکید براینکه مدیران در جذب این اعتبارات باید تلاش کنند و نباید فرصت سوزی شود، اضافه کرد: دبیرخانه ستاد بازآفرینی در شهرداری ها فعال شود و گزارش خودرا طی جلسه شهرستانی این ستاد به فرمانداران عرضه کنند تا دبیرخانه استانی که تحت پوشش راه و شهرسازی استان است بعد از جمع بندی به این معاونت ارسال نماید.
دالوند اشاره کرد: سیاست ها و ضوابط تشویقی نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری توسط شهرداری ها به روش های مختلف اطلاع رسانی شود تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.
وی اظهار داشت: نوسازی محله هایی که دارای بافت فرسوده و ناکارآمد هستند باید اولویت بندی شوند، در این مناطق بسیاری از خانواده ها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که با بهره گیری از طرح های تشویقی آنها بهتر می شود اقدام نمود.
گفتنی ست از ضوابط تشویقی نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری می توان به اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم طرح مصوب، تسهیل در ضوابط پارکینگ، امکان راه اندازی واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از حدنصاب و عدم احتساب مساحت بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی البته با رعایت شرایط مربوط اشاره نمود.

منبع: