کاشت ۲۵ میلیون نهال طی یکماه گذشته

به گزارش مدیرسا، مجری طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور اظهار داشت: برمبنای آمار ارائه شده از استانها از یک ماه گذشته تا حالا حدود ۲۵ میلیون نهال با همکاری گروههای مردمی، بسیج، سپاه در کشور کاشته شده است.

به گزارش مدیرسا به نقل از صدا و سیما، مجری طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور در برنامه سلام خبرنگار تلویزیون اظهار داشت: برمبنای آمار ارائه شده از استانهای کشور از یک ماه گذشته تا حالا حدود ۲۵ میلیون نهال با همکاری گروههای مردمی، بسیج، سپاه در کشور کاشته شده است.
احمدی اضافه کرد: در طرح مردمی کاشت نهال تا آخر سال جاری، با مساعد شدن شرایط جوی و کاهش برودت هوا در بعضی مناطق کشور این میزان کاشت به ۴۰ میلیون اصله نهال می رسد.
مجری طرح کاشت یک میلیارد نهال درباره ی تامین آب مجموعه طرح یک میلیارد نهال در کشور اظهار داشت: حراست از نهال های کاشته شده از اولویت های سازمان منابع طبیعی است.
احمدی با اعلان اینکه پایه کاشت نهال ها برمبنای استفاده از ظرفیت آب سبز یا آب باران است اضافه کرد: انتخاب نهال ها نیز برمبنای گونه های بومی متناسب با پنج ناحیه رویشی کشور و اقلیم مناطق مختلف کشور در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه از روش های کاشت اظهار داشت: در اجرای این طرح ۳۰ تکنیک برای کاشت نهال با همکاری مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع، مؤسسه حفاظت خاک و آبخیزداری، دانشگاهای کشور و استفاده از تجربیات سازمان منابع طبیعی لحاظ شده است.
احمدی با تضمین بر موفق شدن طرح، محور اجرای کاشت یک میلیارد نهال دانش بنیان بودن آن عنوان نمود و اظهار داشت: صیانت از وضعیت موجود، الهام گرفتن از طبیعت و استفاده از طرح جنگلداری همگام بر طبیعت مدنظر قرارگرفته است.
وی درباره ی ساز و کار اجرای طرح طی ۴ سال آینده نیز اظهار داشت: سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال کاشته می شود که با جمعیت ۸۵ میلیونی و احتساب هر ایرانی ۳ درخت، این هدف امکان پذیر است.
احمدی مجری طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت بابیان اینکه: ۷۰ دستگاه همچون دهیاری ها، شهرداری ها با محوریت وزرات جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و ابخیز داری مجری این طرح هستند اضافه کرد: در استانهای کشور نیز کارگاه های تولید نهال برمبنای اقیلم همان منطقه ایجاده شده است.
آمارها نشان میدهد طی ۱۰۰ سال قبل ۳ هزار میلیارد درخت در کل دنیا نابود شده که سبب گرمایش زمین شده است که نخستین قدم برای بازسازی این مشکل درخت کاری است.