معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی: تعداد مسافران دریایی به بالای ۶ میلیون نفر رسید

به گزارش مدیرسا، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با شناورهای مسافری و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز با شناورهای تفریحی در مدت ۲۰ روز از شروع طرح نوروزی سفر کردند.

به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تعداد مسافران جابجا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی از شروع طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در بازه ۲۰ روز را بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر اعلام نمود.
وی اضافه کرد: تا کنون ۶ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۹۸ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۱/۶۲ درصد، مینی بوس رانی ۱/۲۳ درصد و سواری کرایه ۹/۱۴ درصد بوده است.
افندی زاده درباره ی میزان جابجایی مسافران نوروزی از سایر راه های حمل و نقل توضیح داد: تا حالا حدود یک میلیون و ۶۶۰ هزار مسافر با حمل و نقل ریلی و ۲ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۳۴۱ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی سفر کردند.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: تعداد ۳ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۱۴ نفر با شناورهای مسافری و ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۷۲ مسافر نیز با شناورهای تفریحی در کشور مبادرت به جابه جایی کرده اند.
وی اضافه کرد: در بازه ۲۰ روز گذشته طرح نوروزی، حدود ۴۵ میلیون وسیله نقلیه در سطح کشور جابه جا شده اند که رشد یک درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل و ۵۱ درصدی نسبت به زمان مشابه نوروز سال ۱۴۰۰ را نشان می دهد، یکی از دلیلهای این رشد می تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلاء به کرونا باشد.
افندی زاده اظهار داشت: استانهای سیستان و بلوچستان با ۲۰ درصد، ایلام با ۱۹ درصد، خوزستان با ۱۸ درصد، کرمان با ۱۷ درصد و اردبیل با ۱۱ درصد بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال قبل به سمت خوب جذب کرده اند.

منبع: