وزیر راه: مسیر ریلی خاوران تبریز در اولویت ساخت قرار دارد

به گزارش مدیرسا، آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مسیر ریلی خاوران ـ تبریز در اولویت ساخت قرار دارد و برپایه برنامه زمان بندی شده با طی مراحل تملک زمین و ساخت خط و سایر الزامات بزودی افتتاح می گردد.
مهرداد بذرپاش، روز جمعه ۱۹ خردادماه، در مراسم افتتاح راه آهن بستان آباد – تبریز و ایستگاه خاوران اضافه کرد: با اتصال این ایستگاه به ایستگاه قدیمی تبریز زنجیره شرقی به غربی تکمیل می شود و از سرخس تا مرز جلفا ادامه خواهد یافت.
وی اظهار نمود: مقرر شده با برنامه ریزی و زمان بندی، بخش اعظم حمل و نقل مسافر به این مسیر منتقل و تردد مسافری ریلی از این مسیر صورت گیرد و از ظرفیت مسیر قبلی بیشتر برای حمل و نقل بار و ترانزیت استفاده می شود.
وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به موقعیت ژئوپولتیک ایران در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: توسعه زیرساخت ها بدون توسعه حمل و نقل ریلی امکان پذیر نبوده ازاین رو سیاست توسعه زیرساخت های حمل و نقل از اولویت های این وزارت خانه است.
بذرپاش با اشاره به اینکه کشورها برای مشارکت در تکمیل کریدورها و زنجیره ها ابراز تمایل دارند افزود: تکمیل این کریدورها و استفاده از ظرفیتهای ارزآوری آنها، ثروت آفرینی بیشتری از نفت بخصوص برای آینده سرزمین و فرزندان ما به دنبال خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: پروژه ریلی میانه ـ تبریز بعنوان سبزترین طرح ریلی ایران در زمان کنونی بوده، چونکه در تمام طول مسیر و تونل و تمام سازه های به کار رفته در این پروژه، موارد زیست محیطی رعایت شده است.
بذرپاش با تکیه بر این که در این پروژه از ریل تمام ایرانی استفاده شده و تمام زیرساخت ها با ظرفیت ۲ خطه شدن هم راه اندازی شده است، اضافه کرد: وجود تعداد زیادی سازه و پل با تلاش مهندسان ایرانی در این پروژه نشان دهنده همت بلند مهندسان و متخصصان ایرانی و اهمیت این پروژه است.
همزمان با دومین روز از سفر دور دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی فاز دوم ابرپروژه خط آهن میانه – تبریز در راه بستان آباد – تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و با حمایت های دولت سیزدهم بامداد امروز (جمعه) با حضور آیت الله رئیسی بهره برداری شد و حرکت قطار در این راه به صورت رسمی از امروز از ایستگاه خاوران به مشهد مقدس شروع شد.

منبع: