توافق ایران و هند برای تشکیل کمیته مشترک همکاریهای کشاورزی

مدیرسا: معاونان وزرای کشاورزی ایران و هند ضمن بررسی برخی موانع توسعه مناسبات در بخش کشاورزی، درباره ی برگزاری اولین کارگروه مشترک همکاریهای کشاورزی دو کشور به توافق رسیدند.

به گزارش مدیرسا به نقل از صدا و سیما، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی کشورمان که جهت بررسی همکاری کشاورزی ایران و هند به دهلی نو سفر کرده است، با مانوج آهوجا قائم مقام وزیر کشاورزی و رفاه کشاورزان هند دیدار و آخرین وضع همکاریهای فیمابین در عرصه کشاورزی را بررسی کرد.
محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ایران در این ملاقات با تشریح دستاوردهای کشورمان در افزایش تولیدات کشاورزی از شروع انقلاب اسلامی، بر آمادگی ایران برای همکاری در عرصه محصولات باغی، گیاهان دارویی، مبارزه مشترک با آفات نباتی، فناوری های کشاورزی، تبادل استاد و کارشناس و همکاری نهادهای تحقیقاتی دو کشور تاکید نمود.
وی رفع موانع تعرفه ای تجارت محصولات کشاورزی را برای بسط آتی مناسبات ضروری دانست.
مانوج آهوجا معاون کشاورزی هند نیز با تأکید بر قرابت فرهنگی و جغرافیایی دو ملت، آمادگی کشورش را برای توسعه مناسبات در عرصه کشاورزی با ایران خاطرنشان ساخت.
وی با استقبال از زمینه های پیشنهادی کشورمان برای همکاری در بخش های مختلف کشاورزی، از رفع اشکال صادرات کیوی به هند آگاهی داد که از سال قبل به دلیل ملاحظات قرنطینه ای موقتا ممنوع شده بود.
در این دیدار طرفین توافق کردند کمیته مشترک همکاریهای کشاورزی دو کشور در مدت ۳ ماه آتی تشکیل گردد.

منبع: