دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات

به گزارش مدیرسا، رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: هم اکنون نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، مهدی ضیغمی در حاشیه جلسه خبری (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، اظهار داشت: خیلی از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه شان وارد شود و بنابراین تابحال از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خویش را انتخاب کردند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون خودرو های زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیشتر از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودرو ها فقط منتظر توافق های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند. واردات خودرو های جانبازان هم فقط در ارتباط با سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه هایی که مقرر است ارز بگیرند را مشخص نماید.
ضیغمی با اشاره به اینکه ظرف چند روز آینده نخستین عرضه خودرو های برقی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: هم اکنون نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

منبع: