وزیر راه و شهرسازی خبر داد قیمت بلیت پروازهای اربعین مقطوع است

به گزارش مدیرسا، وزیر راه و شهرسازی در رابطه با راه آهن شملچه – بصره اظهار داشت: طرف عراقی زمین را برای عملیات مین روبی تحویل داده و کار دارد جلو می رود.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با عملیات حج ۱۴۰۲ بیان نمود: در این ایام تلاش شد با کمترین تاخیر و مشکل، بیشترین سطح خدمات عرضه شود. کمتر از ۹۰ هزار مسافر اعزام شد با حدود ۱۷۰۰ پرواز؛ چونکه برای هر زائر چهار پرواز باید صورت گیرد و غیر از چند مورد که نقص فنی بود، پروازها با تاخیرهای کمی انجام شد. در این درجه هوایی که در سرزمین عربستان بود و هوای گرم هم محدودیت های پروازی خویش را دارد و جا دارد از همه دست اندرکاران صنعت تشکر نماییم.
وی افزود: در حوزه فرودگاه ها هم خدمات خوبی عرضه شد. سال جاری از تعداد فرودگاه های بیشتری زائر ارسال کردیم و بنا داریم برای سال آینده این تعداد را افزایش دهیم؛ چونکه زمانیکه تعداد فرودگاه ها افزوده می شود، دسترسی زائرین هم به خدمات بیشتر می شود و لازم نیست همه به تهران رجوع داشته باشند؛ ازاین رو برای اربعین، تعداد فرودگاه های عرضه کننده خدمات به مردم افزایش خواهد یافت و تلاش می نماییم سال جاری از تمام مراکز استان ها اعزام زائرین اربعین را عملیاتی نماییم. فرودگاه امام خمینی ۳۰ درصد زائرین حج را ارسال کرد و در عملیات اربعین هم بیشتر زائرین از این فرودگاه ارسال می شود.
وزیر راه و شهرسازی همینطور در رابطه با تصمیم گیری برای قیمت بلیت پروازهای اربعین ۱۴۰۲ اظهار نمود: قیمت مصوب پروازهای اربعین ۱۴۰۲ تا ۱۰ روز آینده مشخص و اعلام خواهد شد. قیمت مقطوع است و تلاش می نماییم برای همه مردم دسترسی به خرید بلیت را فراهم نماییم.
پروازهای چارتری از امروز ممنوع شد
بذرپاش در مورد ممنوعیت فروش بلیت پروازها به صورت چارتری از امروز، سه شنبه، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین ها این تصمیم را ابلاغ کرده، این تصمیم بر اساس مقررات اتخاذ شده است تا آرامش به بازار برگردد. امکان دارد این تصمیم بعدا تغییر کند اما تا برگشتن آرامش به بازار خرید و فروش بلیت هواپیما جاری خواهد بود. اغلب شرکتهای هواپیمایی با این تصمیم همراه هستند اما ما تا رسیدن به نقطه مطلوب دسترسی ساده همه مردم به بلیت پروازها فاصله داریم.
وی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا در قسمت حمل و نقل هوایی همخوانی ندارد، اظهار داشت: ناوگان ما هم اکنون کم است و یکی از سیاست های ما بر مبنای دستور رئیس جمهوری طی سال جاری و سال آینده توسعه ناوگان است. با وجود شرایط تحریمی تلاش می نماییم درصد قابل توجهی هواپیما وارد ناوگان شود که عدد آنرا تا یک ماه آینده اعلام می کنیم؛ به جهت اینکه ناترازی عرضه و تقاضا در بازار حمل و نقل هوایی که سبب التهاب در بازار می شود، پوشش داده شود.
وزیر راه و شهرسازی در رابطه با راه آهن شملچه – بصره هم توضیح داد: طرف عراقی زمین را برای عملیات مین روبی تحویل داده و کار دارد جلو می رود؛ اما توقع بیشتری از سرعت پروژه داریم. در رابطه با مسیر جاده ای اربعین هم هفته آینده سفری به عراق داریم و عددی تزریق کرده ایم و به پیمانکار هم گفتیم نیروهایش را افزایش دهد که به عملیات اربعین برسد.