معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد هزینه ساخت مسکن ملی ۷ و نیم تا ۸ میلیون تومان در هر متر مربع

به گزارش مدیرسا، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هم اکنون هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان است که به این رقم هزینه های آماده سازی و محوطه سازی هم اضافه می شود.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، علیرضا جعفری در نشست خبری اظهار نمود: مبالغ دریافتی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بر مبنای سه پارامتر هزینه ساخت، آماده سازی و محوطه سازی صورت می گیرد. هم اکنون هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن بین ۷.۵ تا ۸ میلیون است که به این رقم هزینه آماده سازی و محوطه سازی هم اضافه می شود که بر عهده متقاضی است.

پروژه مترو پردیس در سال آینده به مرحله اجرا می رسد
وی در رابطه با مترو پردیس بیان نمود: پروژه مترو پردیس یکی از مطالبات بحق و اجتماعی شهروندان در شمال شرق استان تهران است. مطالعاتی که در گذشته برای این مترو انجام شده بود که نواقصی در امر کارشناسی و موقعیت اجرای این پروژه داشت. طرح به صورت تونلی در زیر زمین پیشبینی شده بود که صدور مجوز برای زیر زمین در آن مناطق عملا امکان پذیر نبود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ازاین رو تجدید نظر در مطالعات مترو پردیس بر مبنای نشریه ۷۷۷ در دستور کار قرار گرفت که با عنایت به استانداردهای مترو به سمت قطار سبک برویم. این مدل استانداردهای شیب و سرعت را مورد ارزیابی مجدد قرار داده است.
جعفری تصریح کرد: اصل اجرای مترو پردیس در دستور کار است اما نوع سیستم ریلی، مسیر دسترسی و ساختار مشارکت آن درحال تجدید نظر است. امیواریم تا پایان سال جاری مجوزهای لازم را بگیریم و سال آینده اجرای آنرا آغاز نماییم.
وی درمورد فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: کسانی که امتیاز خویش را به فروش می رسانند فرم «ج» خویش را قرمز می کنند و دیگر امکان استفاده از ظرفیت های مسکن حمایتی را ندارند. همینطور خرید و فروش این واحدها توسط بنگاهها کاملا خلاف است. متقاضیان نباید به افراد متفرقه و دلالان اعتماد کنند.

افتتاح ۲۰ هزار مسکن در هفته دولت
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در هفته دولت ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر های جدید افتتاح می گردد اضافه کرد: تعهدات باقی مانده پروژه های مسکونی از ۱۰ سال قبل بر دوش دولت سیزدهم قرار گرفته است. فارغ از نگاههای جریانی تاکید شده بود که این تکالیف و وعده ها به سر انجام برسد. سرجمع این تکالیف در زمینه مسکن جمع شده بود که در هفته دولت بالغ بر ۲۰ هزار مسکن در قسمت مسکن مهر باقی مانده و همینطور نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل دهیم.
جعفری تصریح کرد: در قسمت خدمات زیربنایی و روبنایی، کسری در بخشهای آموزشی، درمانی، فضاهای مذهبی، ورزشی، تجاری و غیره داریم که اقدامات مناسبی در این حوزه در حال انجام می باشد. همینطور در جهت هویت بخشی، قرارگاه فرهنگی اجتماعی را فعال کردیم که شش دستور کار مهم را انجام می دهند.
وی در رابطه با واحدهای باقی مانده مسکن مهر اظهار داشت: ۶۰ هزار واحد مسکن مهر از گذشته باقی مانده که ۲۰ هزار واحد شامل مسکن مهر، نهضت ملی مسکن و در بخشهای مولد مسکن افتتاح خواهیم داشت. هفته دولت سال آینده انشاءالله جشن پایان مسکن مهر در شهر های جدید خواهد بود که امسال جشن پایان مسکن مهر در شهر جدید پرند انجام می شود. تست گرم مترو پرند هم در هفته دولت سال جاری صورت می گیرد و انشاءالله در مهرماه بتواند جهت استفاده عموم به بهره برداری برسد.

منبع: