اوجی در حاشیه جلسه دولت اعلام كرد: آمادگی ایران برای تأمین محصولات پتروشیمی و نیازهای نفتی شانگهای

به گزارش مدیرسا، وزیر نفت اظهار داشت: به دنبال تأمین محصولات پتروشیمی و سایر محصولات مورد نیاز نفتی کشورهای عضو شانگهای هستیم.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (سوم آبان ۱۴۰۲) دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بنده به همراه معاون رئیس جمهور برای حضور در اولین جلسه نخست وزیران کشورهای عضو شانگهای عازم این اجلاس هستیم و در آنجا حضور خواهیم یافت.
وی اضافه کرد: از مهم ترین بحث ها در این اجلاس مبحث امنیت و ترانزیت انرژی است که می تواند توسط کریدور شمال به جنوب کشورمان صورت پذیرد و در آنجا مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.
اوجی با بیان آنکه الان خطوط انتقال گاز از روسیه به قزاقستان ازبکستان و ترکمنستان دایر است، تصریح کرد: چند ماهی است در مورد مبحث انتقال انرژی توسط کشورمان درحال بحث و رایزنی با کشورهای مربوطه هستیم و امیدواریم در این سفر دستاوردهای خوبی را در این حوزه داشته باشیم.
وزیر نفت عنوان کرد: با عنایت به عضویت ایران و روسیه بعنوان بزرگترین دارندگان ذخایر گاز و نفت جهان عضو کشورهای شانگهای هستند. در عین حال بزرگترین مصرف کنندگان نفت و فراورده های نفتی هم عضو این پیمان هستند بنابراین در کنار توسعه خطوط ترانزیت انرژی در کریدور شمال جنوب به دنبال تأمین محصولات پتروشیمی و سایر محصولات مورد نیاز نفتی کشورهای عضو شانگهای هم هستیم.
وی ضمن اشاره به ظرفیتهای بالای صنعت انرژی کشورمان اظهار داشت: بسیاری از کشورهای عضو پیمان شانگهای از توانمندی های خدمات فنی مهندسی کشورمان در قسمت های نفت، گاز و پتروشیمی آگاه هستند و به دنبال استفاده از ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران در این خصوص هستند که ما هم آماده صدور این خدمات به این کشورها هستیم.