قرقیزستان خواهان دریافت فرآورده های نفتی از طرف ایران شد

مدیرسا: قرقیزستان خواهان تامین فرآورده های نفتی مورد نیاز خصوصاً بنزین، نفت گاز، سوخت جت، نفت سفید و قیر و مدرن سازی و بازسازی یکی از پالایشگاه های خود از طرف ایران شد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، جواد اوجی و مهرداد بذرپاش، وزیران نفت و راه و شهرسازی ایران پنجشنبه، چهارم آبان ماه) در حاشیه سفر به قرقیزستان به همراه محمد مخبر، معاون اول رییس جمهوری جهت شرکت در بیست ودومین نشست شورای نخست وزیران سازمان همکاریهای شانگهای، به درخواست طرف قرقیزستانی با وزیران انرژی و حمل و نقل این کشور دیدار و گفت و گو کردند.
بر اساس این گزارش، قرقیزستان در این جلسه خواهان مشارکت ایران خصوصاً وزارت نفت برای مدرن سازی، تعمیرات اساسی و بازسازی یکی از پالایشگاه های این کشور شد.
قرقیزستان در این جلسه افزون بر این که نیازمندی خود به فرآورده های نفتی خصوصاً بنزین، نفت گاز، سوخت جت و نفت سفید را اعلام کرد، خواهان تامین قیر برای پروژه های راهسازی خود از طرف ایران بود.
وزیر نفت ایران نیز با ارائه توضیحات لازم از جانب قرقیزستانی خواست که جزییات نیاز را از نظر حجمی و استانداردهای کیفی بطور دقیق تر اعلام کنند تا ایران بتواند برمبنای برنامه همکاری ها را با این کشور شروع کند.

منبع: