طرح راه اندازی پست فوق توزیع شهرک صنعتی بهارستان افتتاح می گردد

به گزارش مدیرسا، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران اظهار داشت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان البرز طرح راه اندازی پست فوق توزیع شهرک صنعتی بهارستان افتتاح می گردد.

به گزارش مدیرسا به نقل از شرکت برق منطقه ای تهران، حبیب قراگزلو مدیرعامل برق تهران، اظهار داشت: پروژه راه اندازی پست فوق توزیع ۶۳ به ۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی بهارستان با ظرفیت ۴۰ مگاوات آمپر است که در فاز نخست برای تأمین برق متقاضیان شهرک صنعتی بهارستان به میزان بیشتر از ۱۰ مگاوات و انتقال بار پست های طاووسیه، کردان جهت گذر از پیک بار ۱۴۰۳ با مشارکت بخش خصوصی در شهرک صنعتی بهارستان واقع در غرب استان البرز راه اندازی شده است.
وی افزود: این طرح در فاز بلندمدت برای تأمین برق متقاضیان شهرک صنعتی بهارستان به میزان ۴۰ مگاوات توسعه خواهد داشت.
مدیرعامل برق تهران تصریح کرد: هم اکنون فاز نخست پروژه مراحل نهایی خویش را سپری کرده که بزودی هم زمان با سفر استانی رئیس جمهوری افتتاح می گردد و مراحل اجرایی فاز دوم هم در دست اقدام است.
قراگوزلو اظهار داشت: یکی از نقاط قوت این طرح، سرمایه گذاری و مشارکت مستقیم بخش خصوصی در راه اندازی این پست برق است که متناسب با توسعه چشم گیر صنعتی در آن منطقه راه اندازی شده و با تدابیر اندیشیده شده، ظرفیت این پست جدید پاسخگوی تأمین برق متقاضیان صنعتی شهرک بهارستان در سالهای متمادی آتی خواهد بود.
وی افزود: در تابستان سال جاری اولین پست ۴۰۰ کیلوولت باغستان البرز برای اولین بار در تاریخ صنعت برق استان البرز به مدار بهره برداری وارد شد و باعث ارتقا سطح ولتاژ استان و پایداری شبکه برق منطقه شد.
مدیرعامل برق تهران اضافه کرد: این پست جدید بهارستان هم از راه خط انتقال برق به پست باغستان متصل است و نشان داده است برنامه ریزی شبکه انتقال و فوق توزیع برق به نحوی است که متناسب با توسعه صنعتی استان، برق موردنیاز در کوتاه ترین زمان ممکن تأمین می شود.
قراگوزلو تصریح کرد: امروز در سال رشد تولید با اطمینان به صنایع و شهرک های صنعتی استان البرز اعلام می نماییم مجموعه برق منطقه ای تهران با توسعه مناسبی که انجام داده در استان البرز آماده تأمین برق مطمئن و پایدار صنایع استان است و اطمینان داریم با توسعه صنعتی و اشتغال پایدار که با اتکا به انرژی حیات بخش برق محقق می شود استان البرز سرآمد رشد تولید و اشتغال آفرینی کشور باشد.
شرکت برق منطقه ای تهران مسئولیت تأمین برق سه استان تهران، قم و البرز را برعهده دارد و با شبکه ای گسترده به ظرفیت بیشتر از ۱۲ هزار مگاوات برق، اولین و بزرگ ترین شرکت برق منطقه ای کشور بشمار می رود.

منبع: