۸۰ درصد جمعیت تهران زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند

به گزارش مدیرسا، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب در تهران از ۶۷ به ۷۳ درصد رسیده است که تا پایان سال جاری این شاخص به ۸۰ درصد خواهد رسید.
به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت نیرو، عباسعلی مصر زاده ضمن اشاره به روند افزایشی نصب انشعاب فاضلاب در شهر تهران عنوان کرد: نصب ۷۳ هزار فقره انشعاب فاضلاب طی سال جاری در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار داشت که در ۸ ماهه نخست سال جاری، ۴۲ هزار انشعاب فاضلاب در مناطق مختلف شهر تهران نصب و واگذار شده است. وی افزود: تا آخر سال ۱۴۰۱ در تهران حدود ۷۳۴ هزار فقره از انشعاب فاضلاب مشترکان نصب و امکان بهره برداری از شبکه جمع آوری فاضلاب شهری برای آنان مهیا شده بود و الان تعداد مشترکان به ۷۷۶ هزار فقره افزایش پیدا کرده است، این عملکرد در ۸ ماه سالجاری دارای رشد بی سابقه ای نسبت به میانگین نصب انشعابات سنوات گذشته است. مصر زاده در ادامه اضافه کرد: با هدف تسریع در عملیات نصب انشعاب فاضلاب و به منظور خدمت رسانی به شهروندان، از دیماه عملیات نصب انشعاب فاضلاب در منطقه ۱۸ تهران برای نصب ۱۰ هزار انشعاب در محدوده بلوار خلیج فارس و نوروز آباد شروع می شود.
به قول مصر زاده با نصب گسترده انشعاب امسال تقریبا بیشتر از ۸۰ درصد از جمعیت شهر تهران از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند می شوند. مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران تصریح کرد: با برنامه ریزی برای تکمیل پروژه های فاضلاب در شهر تهران امسال شامل اجرای ۲۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب، راه اندازی واحدهای ۷ و ۸ تصفیه خانه جنوب با جمعیت زیر پوشش یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، ساخت پکیج تصفیه در منطقه ۲۲، ارتقا و توسعه تصفیه خانه شهرک قدس برای زیر پوشش قرار دادن ۱۷۷ هزار نفر از جمعیت شهر تهران در دستور کار است و با بهره برداری از این پروژه ها تا پایان سال جاری طرح فاضلاب تهران به پیشرفت ۷۴.۸ درصدی می رسد. طرح فاضلاب تهران از سال ۱۳۷۴ در گستره ای به مساحت ۷۰ هزار هکتار در مناطق ۲۲ گانه تهران برای پوشش ۱۱.۴ میلیون نفر جمعیت شروع به کار کرده است و تابحال در این طرح ۷۷۶ هزار فقره انشعاب و ۷.۴ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب اصلی و نیمه اصلی اجرا شده است.

منبع: