ثبت رکوردی تازه در کاهش مصرف سوخت آمریکا طی ۲۰۲۲

مدیرسا: افزایش فروش خودرو های برقی موجب ثبت شاخص کاهش مصرف سوخت ناوگان خودرویی آمریکا در سال ۲۰۲۲ شد و به میانگین ۲۶ مایل در هر گالن رسید که بیشترین نرخ پیشرفت سالانه در ۹ سال قبل است.

به گزارش مدیرسا به نقل از هفته نامه بررسی تحولات بین المللی انرژی و تغییر اقلیم مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، خودرو های جدید ایالات متحده آمریکا رکورد بالاتری را در شاخص کاهش مصرف سوخت (Fuel Ecomony) در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساندند، بطوریکه باتوجه به افزایش فروش خودرو های برقی بیشترین نرخ پیشرفت سالانه در ۹ سال گذشته، به میانگین ۲۶ مایل در هر گالن (mpg) معادل ۱۱ کیلومتر به ازای هر لیتر رسید.
آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) طی گزارشی اعلام نمود در صورتیکه میزان بهبود این شاخص در سال ۲۰۲۱ بدون تغییر نسبت به سال ۲۰۲۰، ۰.۶ مایل در هر گالن بود، بواسطه افزایش خودرو های برقی و خودرو های برقی هیبریدی پلاگین، میانگین شاخص مصرف سوخت ۱.۲ مایل بر گالن در سال ۲۰۲۲ بهبود یافت، همین طور این آژانس پیش بینی می کند که شاخص مصرف سوخت آمریکا در سال ۲۰۲۳ به سطح ۲۶.۹ مایل بر گالن افزایش یابد.
مایکل ریگان، مدیر آژانس حفاظت محیط زیست اظهار داشت: این گزارش پیشرفت تاریخی انجام شده از طرف صنعت تا حالا برای کاهش آلودگی هوا و دیگر انتشارات مضر را برجسته می کند.
این گزارش نشان داد در سال ۲۰۲۲ شرکت تسلا اعتبار انتشار کربن بیشتری فروخته است و شرکت های جنرال موتورز و مرسدس بنز اعتبار کربن خریداری نموده اند. خودروسازان از اعتبارات کربن برای تامین الزام های مربوط به کاهش انتشار استفاده می نمایند.
شرکت استلانتیس (Stellantis) کمترین مصرف سوخت را بین خودروسازان بزرگ داشت و بعد از آن جنرال موتورز و فورد قرار دارند، در صورتیکه تسلا بیشترین بازدهی را داشته و هیوندای و هوندا در رتبه های بعدی قرار دارند. اسب بخار، وزن و اندازه خودرو همگی رکوردهایی تازه را در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساندند و انتظار می رود در سال ۲۰۲۳ باردیگر به رکوردهایی تازه دست یابند.
ثبت رکوردی تازه در کاهش مصرف سوخت آمریکا طی ۲۰۲۲
آژانس حفاظت محیط زیست اعلام نمود تولید خودرو های برقی، هیبریدی پلاگین (plug-in hybrid) و پیل سوختی ۷ درصد در سال ۲۰۲۲ افزوده شد و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۳ به ۱۲ درصد برسد. میانگین برد هر بار شارژ خودرو های برقی به بالاترین حد جدید یعنی ۳۰۵ مایل بالا رفته است که بیش از چهار برابر سال ۲۰۱۱ است.
این گزارش نشان میدهد آمریکایی ها همچنان از خرید خودرو های سدان دور می شوند و خودرو های شاسی بلند (SUV)بیشتری می خرند. در سال ۲۰۲۲ سهم خودرو های سدان و استیشن در خودرو های فروخته شده ۲۷ درصد کاهش یافتند، در صورتیکه سهم خودرو های شاسی بلند به ۵۴ درصد رسید.
داو کوک (Dave Cooke) از مفسرین ارشد خودرو در سازمان غیردولتی علمی Union of Concerned Scientists، گفت این گزارش نشان میدهد انتشار گازهای گلخانه ای از خودرو های بنزینی از سال ۲۰۱۵ تا حالا حدودا تغییری نکرده است.
کوک اظهار داشت: خودروسازان در تلاش خود برای کاهش انتشار از خودرو های بنزینی معمولی که هنوز اکثریت خودرو های جدید فروخته شده را ایجاد کرده و برای سال های آتی در جاده ها خواهند بود، پیشرفت مناسبی نداشته اند.
آژانس حفاظت محیط زیست در ماه آوریل، ضوابط و اهدافی را برای کاهش انتشار وسیع خودرو های جدید تا سال ۲۰۳۲ پیشنهاد کرد. همچون این پیشنهادها کاهش ۵۶ درصدی میانگین انتشار پیش بینی شده ناوگان خودرویی نسبت به الزامات سال ۲۰۲۶ است که بگفته این آژانس منجر به برقی شدن ۶۷ درصد خودرو های جدید تا سال ۲۰۳۲ می شود. درباره ی این پیشنهادها، حامیان اقلیم می گویند آژانس محیط زیست آمریکا باید قوانین سخت تری را نهایی و ابلاغ کند. در مقابل، خودروسازان از این آژانس می خواهند پیشنهاد خودرا برای نهایی شدن آسان تر کند. کند.

منبع: