خوش چهره در گفت وگو با مدیرسا: بحران مسکن ربطی به برجام و ارز ندارد

به گزارش مدیرسا، عضو فهرست صدای ملت با اعلان اینکه اگر مردم رأی ندهند، زمینه پیروزی افراد نامناسب را فراهم می کنند اظهار داشت: مردم از نظام تصمیم گیری ناراحت هستند اما پای باورهایشان ایستاده اند.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، «محمد خوش چهره» عضو فهرست «صدای ملت» عصر امروز با حضور در خبرگزاری مهر، با اعلان اینکه امام راحل فرمودند که «مجلس در رأس امور است»، «مجلس عصاره فضائل یک ملت است»، یعنی مردم تصمیم می گیرند، اظهار داشت: مجلس تبلور اراده مردم است.
خوش چهره با اعلان اینکه مجلس باید در سلامت نفس، پاکدستی، دانش، تجربه، سرآمد باشد، اضافه کرد: پاکدستی، شرط لازم است اما کافی نیست؛ خروجیِ مجلس نشان دهنده کارکرد مجلس است.
وی اشاره کرد: خیلی از متغیرهای کلان اقتصادی تبدیل به بحران شده است؛ مساله مسکن تبدیل به بحران مسکن شده است؛ بدین سبب زمانی که مسائل به بحران تبدیل می شوند، نیازمند توان مدیریتی هستیم.
خوش چهره با اشاره به مشکلات عرضه و تقاضای ارز در کشور، اظهار داشت: ارز، ابزاری تجارتی برای صادرات و واردات است که دولت ها پس از جنگ تحمیلی، آنرا تبدیل به کالای قابل مبادله کردند؛ بیش از ۹۵ درصد ارز در دست دولت می باشد.
وی اظهار داشت: وظیفه ذاتی بانک مرکزی، حفظ ارزش پول ملی است نه این که از دلار و ارز صحبت کند؛ ارز، ابزاری برای سیاستگذاری تجاری است. بانک مرکزی خودرا نسبت به حفظ ارزش پول متعهد نمی نماید.
خوش چهره با اشاره به ساخت مسکن، اظهار داشت: مشکلات مربوط به مسکن، به خاطر ضعف مجلس و دولت می باشد.
وی با اعلان اینکه مساله مسکن ربطی به برجام و ارز ندارد، اشاره کرد: بازار مسکن ایران، تحت تأثیر تهران و شهر تهران تحت تأثیر مناطق الهیه، زعفرانیه و… است پس یک جریان سازمان یافته پشت این مسائل است.
عضو فهرست «صدای ملت» اظهار داشت: متأسفانه شاهد تورم لجام گسیخته در کشور هستیم؛ تنها یک چهارم مردم کشور، مصرف شیر دارند که این مساله سوءتغذیه یه شمار می رود.
وی اشاره کرد: زمانی که تورم بیشتر می شود، طبیعی است که مردم به کارایی مجلس و دولت شک می کنند.
خوش چهره با اشاره به پیری جمعیت در سالهای آینده، اظهار داشت: برنامه های فعلی برای رشد جمعیت پاسخگو نیست چونکه باید کار علمی انجام بشود. اشکال رشد جمعیت، به خاطر این است که ازدواج ها عقب افتاده است.
وی با اشاره به رأی اعتراضی، اضافه کرد: اگر مردم رأی ندهند، زمینه پیروزی افرادی که مناسب نیستند را فراهم می کنند؛ حضور با یک رأی سفید، بهتر از عدم مشارکت است.
عضو فهرست «صدای ملت» با اعلان اینکه مردم از نظام تصمیم گیری ناراحت هستند اما پای باورهایشان ایستاده اند، اظهار داشت: در اغتشاشات سال گذشته، خیلی از مردم عادی هم وقتی هنجارشکنی ها را دیدند، خودشان کنار کشیدند.

منبع: