تهیه بلیت سفرهای نوروزی به صورت رفت و برگشت

به گزارش مدیرسا، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بر تهیه بلیت سفرهای نوروزی توسط مسافران، به صورت رفت و برگشت تصریح کرد و اظهار داشت: فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین المللی ممنوع می باشد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در دومین جلسه ستاد سفرهای نوروزی که بامداد امروز (۱۳ اسفند ماه) در محل وزارت خانه برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت به آمار سفرها و میزان تقاضا در نوروز گذشته، برای سفرهای نوروز ۱۴۰۳، با عنایت به این که سفرنامه نوروز با ایام مبارک ماه رمضان همزمان شده است، ۳ تا ۵ درصد افزایش پیشبینی می شود.
هادیان فر با تاکید بر توزیع عادلانه بلیت و دسترسی راحت مردم به خدمات حمل و نقل اظهار داشت: همه بلیت ها نباید در یک روز خاص عرصه شوند، بلکه ۲۰ تا ۳۰ درصد بلیت ها پیش از ۴۸ یا ۲۴ ساعت هر روز عرضه شود و تا آخرین روز ایام طرح نوروزی روز بلیت وجود داشته باشد. ۶۰ تا ۷۰ درصد بلیت ها هم باید به صورت رفت و برگشت به فروش برسد.
هادیان فر اضافه کرد: باید جلسات آموزشی برای نیروهای متخصص و مسؤلان در حوزه سفرها برای عرضه خدمات مطلوب عرضه شود. فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین المللی مقاصد زیارتی بخصوص نجف انجام نشود.
اقدامات لازم در مورد تأمین سوخت انجام شود
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بازرسی وزارت راه و شهرسازی در مورد نحوه فروش عادلانه و نرخ دولتی بلیت های هواپیما نظارت لازم را خواهند داشت. با سرعت بالا باید زیرساخت ها و سامانه ها مهیا شود تا آمادگی کامل برای حوادث پیشبینی نشده داشته باشیم.
هادیان فر اظهار نمود: پاسخ گویی در میزهای ارتباطات مردمی به بهترین شکل صورت گیرد و نقش فضای مجازی، پیام رسان ها و شبکه های مجازی در سفرهای نوروزی پر رنگ تر خواهد شد و رصد کامل فضای مجازی صورت گیرد تا بتوان واکنش ها و پاسخ های روشنگرانه در این خصوص عرضه داد. در روزهای نوروز کارت جایگاه های سوخت فعال شود تا تأمین سهمیه سوخت سهل و راحت باشد.
آمادگی بیشتر از ۱۰ هزار نیروی راهدار برای عرضه خدمات در سفرهای نوروزی
حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آمادگی بیشتر از ۱۰ هزار نیروی راهدار برای عرضه خدمات در سفرهای نوروزی اطلاع داد و اظهار داشت: بیشتر از هزار دوربین ثبت تخلف در جاده ها نصب شده است.
تشدید نظارت ها در روزهای نوروز
حسین مذنب مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی هم در این نشست گزارشی از بازدیدهای خود از تجهیزات فرودگاه ها عرضه و اقدامات و برنامه های نظارتی این حوزه در روزهای نوروز را شرح داد. بازرسی و نظارت ها در روزهای نوروز برای اجرای هرچه بهتر طرح نوروزی و سفرهای ایمن برای مسافران تشدید می شود.