نحوه عرضه تسهیلات اشتغالزایی به جوانان توسط وزارت ورزش و جوانان

به گزارش مدیرسا، مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن اشاره به این که معاونت جوانان تسهیلاتی را در حوزه «اشتغال» عرضه می کند، در مورد جزئیات این وام ها توضیحاتی ارائه نمود.
مجتبی تاجیک در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به عرضه تسهیلات اشتغال به جوانان با اعلان اینکه سه دسته تسهیلات را در معاونت جوانان پیگیری می نماییم، اظهار داشت: یکی از این تسهیلات با مبالغ کم و حدودا بدون سود است. البته مبالغ و تعداد آن کم است و بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان و متناسب با مشاغل و بوم هر استان است.

وی اظهار داشت: بیشتر از نیمی از این وام ها به شکل پرداخت غیرنقدی است و تلاش می نماییم تجهیزات مورد نیاز برای آن شغل پرداخت گردد که این مساله بوسیله دو بانک عامل رسالت و صندوق کارآفرینی امید قابل پرداخت می باشد. این وام برای هر استان حدود ۴ میلیارد تومان است بنابراین تعداد زیادی از متقاضیان را در بر نمی گیرد، اما این وام مناسب با آن دسته از جوانانی است که بتازگی می خواهند کار خویش را شروع کنند.

تاجیک درباب وام های دیگر هم توضیح داد: دو وام دیگر را هم در وزارت ورزش و جوانان پیگیری می نماییم که این کار با همکاری وزارت اقتصاد به انجام می رسد. مبالغ و درصد سود این وام ها بیشتر است که مناسب توسعه اشتغال است. رقم آنها با کار کارشناسی در هر استان، متفاوت می باشد.

تاجیک با اعلان اینکه هم اکنون وام تبصره ۱۸ در مرحله تعیین بانکهای عامل است، اظهار داشت: به صورت عمده مراکز مشاوره ای و باشگاه های ورزشی از با اهمیت ترین مصادیق گروه هایی هستند که برای دریافت این وام اقدام و آنرا از مسیر استانها و ستاد وام تبصره ۱۸ و ۱۶ کار را دنبال می کنند.

تاجیک در پاسخ به این پرسش که جوانان برای دریافت این وام ها به کجا باید رجوع کنند؟ اینطور توضیح داد: وام ها دارای زمان بندی است. به صورت مثال وام بانک رسالت برای تسهیلات ارزان در مرحله تکمیل پرونده و رسیدگی کامل است. همینطور وام صندوق کارآفرینی در مرحله پرداخت و وام از محل تبصره ۱۸ در مرحله تعیین صندوق عامل است.

وی افزود: مهم ترین مرجع رسیدگی به این مساله ادارات کل ورزش و جوانان استانهاست که افراد می توانند با مراجعه به سایت وزارت ورزش و جوانان به آدرس msy.gov.ir یا تماس تلفنی، از ابلاغ بخشنامه های مربوطه با مراجعه به سایت مذکور و درگاه های ادارات کل سراسر کشور آگاه شوند.

منبع: