انتشار آگهی استخدام در بانک مرکزی

به گزارش مدیرسا، معاون رئیس جمهور اظهار داشت: از روز دوشنبه آگهی استخدام بانک مرکزی منتشر و از روز سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۴ نام نویسی متقاضیان شروع می شود؛ علاقمندان می توانند در سامانه مربوطه نام نویسی کنند.
به گزارش مدیرسا به نقل از سازمان اداری و استخدامی، علاءالدین رفیع زاده از تهیه دو شیوه نامه یکی برای تربیت ۵۰۰ مدیر و دیگری برای نگهداشت نخبگان اطلاع داد و عنوان کرد: تلویزیون اینترنتی در مرکز آموزش مدیریت دولتی راه اندازی شده که در آن نشست های تخصصی برگزار و عرضه می شود؛ همینطور پیوست بخشنامه های دولتی، کلیپ آموزشی تهیه و منتشر می شود تا کارمندان به درستی بخشنامه ها را اجرا کنند. وی تصریح کرد: اصلاح ساختار وزارتخانه ها را آغاز نموده ایم که تازه ترین آنها اصلاح وزارت جهاد کشاورزی بود همینطور برخی مصوبات مهمی در شورای حقوق و دستمزد داشتیم حق التدریس معلمان و اضافه کاری پرستاران را اصلاح کردیم.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: دوشنبه آگهی استخدام بانک مرکزی منتشر و از روز سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۴ ثبت نام متقاضیان آغاز می شود؛ علاقمندان می توانند در سامانه مربوطه نام نویسی کنند.
رفیع زاده اظهار داشت: نظام اداری ما به مرحله ای رسیده که اگر اصلاح نشود علاوه بر این که بر نارضایتی مردم دامن می زند، به کاهش بیشتر راندمان نظام اداری می انجامد، ما موظفیم برنامه های اصلاح نظام اداری را به شکلی اجرا نماییم که هیچ فشاری به معیشت مردم وارد نشود به ویژه وزارت جهاد کشاورزی که امنیت غذایی مردم را بر عهده دارد. خوشبختانه وزیر محترم جهاد پای کار است هرچند همیشه در بدنه دستگاهها مقاومت هایی هست. خود آقای نوری قزلجه هم اعلام نموده بود که اصلاح ساختار نظام اداری یک لزوم است.

وی در رابطه با نظام مبتنی بر پرداخت اظهار داشت: این طرح به مفهوم کاهش حقوق کارکنان نیست و ریالی از حقوق آنها کم نمی شود بلکه پرداخت های اجتناب پذیر مبتنی بر عملکرد خواهد بود. نزدیک ۵۰ درصد سازمانهای دولتی ما مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند و از قوانین خاص تبعیت می کنند. هم اکنون شرکت پست، سازمان هواشناسی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به انضمام سازمان اداری مشمول طرح پایلوت نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد هستند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: بحث همسان سازی حقوق برای شاغلان نیست و برای بازنشستگان ست که در قانون برنامه آمده باید طی ۳ سال به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد. مصوبات شورای عالی اداری بزودی در سامانه معاونت حقوقی ریاست جمهوری بارگذاری می شود. لایحه اصلاح قانون ۱۰۶ مدیریت خدمات کشوری را در دستورکار داریم تا شاغلان در زمان بازنشستگی بر مبنای رقم کسورات آنها، مشمول حقوق بازنشستگی شوند.

وی اشاره کرد: بیش از آن که مازاد نیروی دولت داشته باشیم، ناترازی داریم و در جاهایی که نیاز است کمبود نیرو و در جاهایی که نیاز کمتر داریم، با انباشت نیرو مواجهیم. برخی سازمانهای دولتی ساختمان مازاد دارند که میتوان با مولدسازی آنها مشکلات معیشتی نیروهای انسانی همان دستگاه را برطرف کرد. بیشترین اندازه حجم دولت را در کارهای موازی، تشکیلات موازی، مأموریت های موازی و امثال آن می بینم.

منبع: