به گزارش مدیرسا، معاون اتکایی بیمه مرکزی اظهار داشت: برای پرداخت خسارات حادثه دیدگان بندر شهید رجایی هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد و تسویه تمامی خسارات تایید شده در دستور کار است.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، مجید تقی لو معاون اتکایی بیمه مرکزی با بیان این مطلب که عملکرد نهاد ناظر و شرکتهای بیمه در حادثه بندر شهید رجایی بارها از جانب نهادهای حاکمیتی و دستگاه قضایی مورد تحسین، قرار گرفته، گفت: خسارات وارد شده به بیمه گذاران بعد از دریافت پاسخ استعلام نهادهای ذیربط، بدون فوت وقت و تشریفات معمول به زیاندیدگان پرداخت خواهد شد. 
معاون اتکایی بیمه مرکزی با بیان این خبر که تابحال افزون بر ۷۶۰ میلیارد تومان خسارت بیمه گذاران بندر شهید رجایی پرداخت شده، اشاره کرد: این میزان با حذف بروکراسی رایج به زیان دیدگان پرداخت شده و این روند با سرعت و بدون وقفه ادامه خواهد داشت. 
تقی لو با تشریح ابعاد مختلف خسارات وارد شده در بندر شهید رجایی به وجود برخی ابهامات در اظهار خسارات بیمه ای و لزوم اعلام نظر توسط نهادهای قانونی، تصریح کرد و اضافه کرد: در شرایط معمول هرگونه پرداخت خسارت بعد از ارزیابی دقیق و در بازه زمانی مشخصی صورت می گیرد که در مورد این حادثه، تسهیلات قابل توجهی برای بیمه گذاران در نظر گرفته شده است. 
وی اشاره کرد: تابحال بیشتر از ۵، ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت در ارتباط با بیمه های باربری از جانب زیاندیدگان به شرکتهای بیمه اعلام شده و در صورت تسریع در پاسخگویی به استعلامات قانونی، روند پرداخت آن آغاز خواهد شد. 
گفتنی است جهت تسریع در فرآیند استعلام از سازمان بنادر و کشتیرانی و همینطور شرکتهای پیمانکار فعال در کانون حادثه، مذاکرات و اقدامات مؤثری انجام شده است. 
شایان ذکر است در حادثه یاد شده بعضی از تجار و بازرگانان از پوشش بیمه باربری معتبر سود می برند و دسته دیگر کسانی هستند که خسارات آنان باید ذیل بیمه نامه های محلی، جبران شود.
 خلاصه اینکه قابل ذکر است جهت تسریع در پروسه استعلام از سازمان بنادر و کشتیرانی و همین طور شرکتهای پیمانکار فعال در کانون حادثه، مذاکرات و اقدامات مؤثری انجام شده است. گفتنی است در حادثه یاد شده تعدادی از تجار و بازرگانان از پوشش بیمه باربری معتبر سود می برند و دسته دیگر کسانی هستند که خسارات آنان باید ذیل بیمه نامه های محلی، جبران شود.
