در ماه می؛ صادرات بنزین چین ۱۳۷ درصد رشد كرد

مدیرسا: درحالی كه پالایشگاه های دولتی به دنبال كسب حداكثر سود از حاشیه صادرات خوب و سهمیه های اضافه شده هستند، صادرات بنزین چین در ماه می(اردیبهشت-خرداد) نسبت به زمان مشابه سال قبل جهش كرد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر به نقل از رویترز، داده های اداره كالای چین نشان داده است كه درحالی كه پالایشگاه های دولتی به دنبال كسب حداكثر سود از حاشیه صادرات خوب و سهمیه های اضافه شده هستند، صادرات بنزین چین در ماه می نسبت به زمان مشابه سال قبل جهش كرد.
صادرات بنزین چین در ماه می ۱۳۷ درصد نسبت به سال قبل رشد كرد و به ۱.۴۷ میلیون تن رسید. این درحالی است كه صادرات بنزین چین در ماه آوریل ۱.۲۱ میلیون تن بوده است.
صادرات گازوئیل چین هم در ماه می افزایش یافت و با ۶۲.۶ درصد جهش، به ۲ میلیون تن رسید. صادرات نفت سفید هم با ۴۳.۱ درصد افزایش به ۱.۴۲ میلیون تن رسید.
هرچند میزان صادرات این ماه هنوز از ركورد صادراتی كه در ماه مارچ به ثبت رسیده است كمتر است.
در همین زمان واردات ال ان جی ۴۲.۸ درصد افزایش داشت و در ماه می به ۴.۱۵ میلیون تن رسید. علت این امر مصرف بالای كارخانجات تولیدات شیمیایی و كاهش تولید داخلی بوده است.
عملكرد پالایشگاه های چین از مقادیر ركوردی ماه آوریل خود افت كرد چراكه بعضی از پالایشگاه های دولتی عملیات تعمیر و نگهداری سالیانه خویش را آغاز كرده اند و بعضی از پالایشگاه های مستقل هم پیش از برگزاری اجلاس منطقه ای تولید خویش را كاهش داده اند.
بزرگترین تولیدكنندده گاز طبیعی چین، پتروچاینا، ماه گذشته برای جلوگیری از كمبود گاز، آغاز به جیره بندی عرضه آن بین مشتریان صنعتی خود در مناطق شمالی و غربی این كشور كرد. چندی قبل در زمستان تامین گاز در چین با مشكل مواجه شده بود.