دلیل كاهش قیمت بلیت هواپیما

مدیرسا: دبیر انجمن شركت های هواپیمایی اعلام نمود كه دلیل كاهش نرخ بلیت پروازهای داخلی كمبود مسافر در فصل های سرد سال است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، با وجود مشكلات اقتصادی كه ایرلاین های داخلی در طول ماه های گذشته با آن روبه رو بودند، آخرین بررسی ها از شرایط بازار نشان داده است كه قیمت بلیت حتی از نرخ های مصوب شهریورماه هم پایین تر آمده و با میانگین حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.
این درحالی است كه ایرلاین ها قبل از این تهدید كرده بودند كه در صورت نرسیدن ارز نیمایی نسبت به افزایش قیمت بلیت هایشان اقدام خواهند كرد.
مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با ایسنا تصریح كرد: آنچه كه در بازار فروش بلیت هواپیما رخ داده مستقیما به بحث های اقتصادی ایرلاین ها مربوط نمی گردد، بلكه در ماه هایی مانند آذر یك اتفاق طبیعی است.
به قول وی با عنایت به این كه در این فصل از سال تعداد مسافرت ها كاسته می شود تقاضا برای بلیت هواپیما هم پایین آمده و ایرلاین ها ترجیه می دهند قیمت های خویش را طوری مدیریت كنند كه با كشش بازار همراهی داشته باشد.
دبیر انجمن شركتهای هواپیمایی در پاسخ به این سوال كه شرایط دریافت ارز ایرلاین ها در طول هفته های گذشته چگونه بوده هم توضیح داد: با وجود آنكه هنوز شرایط به شكل عادی خود بازنگشته، اما در هفته های گذشته برنامه ریزی هایی شده كه لااقل بخشی از درخواست ارزی ایرلاین ها به آنها اختصاص پیدا كند.
سامانی افزود: در حال حاض در تلاش می گردد كه با مدیریت پرونده های درخواست ارز ایرلاین ها شرایط برای پرداخت نیازهایشان فراهم گردد مساله ای كه بسیار مهم می باشد، چونكه بین ۵۵ تا ۶۰ درصد از هزینه های شركت های هواپیمایی با استفاده از ارزهای خارجی انجام می گردد.