یك مقام مسئول اعلام كرد: رونمایی معاون سازمان بنادر از توطئه جدید آمریكا

به گزارش مدیرسا معاون دریایی سازمان بنادر، از اقدام هیات نمایندگی ایرانی در سازمان جهانی دریانوردی جهت پیشگیری از تصویب قطعنامه ضد ایران اطلاع داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، جلیل اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دریانورد كه بامداد امروز یكشنبه ۲۷ مردادماه در سالن همایش های صدا و سیما با حضور مقامات دریایی كشوری و لشكری برگزار شد، اظهار داشت: صنعت دریایی ما با اعمال تحریم های ظالمانه در نوك پیكان تحریم ها بود و دولت و ملت ایران با تاكید بر نیروی انسانی و ظرفیت های داخلی، قادر به پشت سر گذاشتن ناملایمات خواهند بود.
وی با بیان كرد: سازمان بنادر و دریانوردی در تعامل نزدیك با شركت های كشتیرانی، انجمن ها و تشكل ها، موسسات بیمه ای و دستگاه های دولتی كوشیده تا اقداماتی نظیر اجرای بیمه های P&I داخلی، انجام بازرسی كشتی ها توسط بازرسان ایرانی، افزایش نظارت بر آبراهه ها و بنادر و استفاده از شركت های دانش بنیان و حضور در مجامع جهانی، ساخت كشتی های جدید و تعمیرات دوره ای ناوگان از تأثیر تحریم ها بكاهد.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان كرد: این سازمان در ۳۰ كنوانسیون و پروتكل جهانی دریایی عضو است و تلاش می كند استانداردهای بین المللی را رعایت كند. همینطور نقشه های آبراهه های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را تهیه و به روز رسانی كردیم و به شركت های كشتیرانی جهانی عرضه كردیم تا ایمنی تردد دریایی منطقه تأمین شود؛ ضمن اینكه نیروهای مسلح هم در تأمین امنیت این آبراهه ها نقش فعال دارند.
اسلامی تاكید كرد: در اجلاس اخیر سازمان جهانی دریانوردی (IMO) كه در هفته آخر تیرماه سال جاری در لندن برگزار شد، هیات نمایندگی ایران با رایزنی های فشرده، مانع تصویب قطعنامه ای شد كه از جانب آمریكا و امارات در ارتباط با دریانوردی عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس پیشنهاد شده بود.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: می بایست برپایه قوانین سازمان جهانی دریانوردی تا آخر دی ماه امسال، سوخت كشتی ها را با هدف حفظ محیط زیست از گوگرد ۳.۵ درصد به ۰.۵ درصد كاهش دهیم و از آنجایی كه سالانه ۱.۵ میلیون تن سوخت در ناوگان دریایی ما مصرف می شود، مقرر است از محل تولیدداخلی این وظیفه را انجام دهیم.