با حضور وزیر اقتصاد؛ سامانه ثبت اموال مازاد بانك ها رونمایی گردید

مدیرسا: سامانه اموال مازاد بانك ها به منظور ثبت اموال و دارایی های راكد و مازاد شبكه بانكی كشور با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی گردید.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، در «سامانه اموال مازاد بانك ها» اطلاعات مربوط به اموال مازاد ۱۸ بانك دولتی و خصوصی وجود دارد و مهم ترین هدف ایجاد آن، شفافیت و تعیین دقیق مشخصات املاك در اختیار بانك ها برای اطلاع رسانی به سرمایه گذاران و مردم است. ضمن اینكه در این سامانه امكان عرضه و فروش املاك در شرایط برابر و به صورت شفاف وجود دارد.
در این مراسم عباس معمارنژاد، معاون بانكی وزیر اقتصاد اظهار داشت: ​ راه اندازی این سامانه در امتداد اصلاح نظام بانكی صورت می گیرد كه یكی از عوامل ناترازی بانك ها، مطالبات غیر جاری و اموال مازاد بانك ها است.
وی با اشاره به اینكه این اموال مازاد می تواند از انواع زمین، ساختمان، كارخانه، باغ و یا كارگاه ها باشد، اضافه كرد: تا اختتام ماه جاری امكان حراج الكترونیكی این اموال در بازار فرعی بورس كالا نیز فراهم می شود.
تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات املاك قابل واگذاری بانك ها و تسهیل پروسه فروش و مزایده های برخط، از خاصیت ها و اهداف سامانه اموال مازاد بانك ها است كه درخواست های خرید این اموال بوسیله شركت فروش اموال مازاد بانك ها موسوم به فام پیگیری می شود.
بر اساس این گزارش، این سامانه به آدرس www.sam-ba.ir و یا www.fam-bank.ir دردسترس است.

منبع: