مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح كرد: تقویت حمل و نقل به منظور گسترش سرمایه های متمركز اولویت بنادر

به گزارش مدیرسا مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان تقویت حمل و نقل به منظور گسترش سرمایه های متمركز را مولفه مهم سال جهش تولید عنوان نمود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، اله مراد عفیفی پور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران یكی از اقدامات مهم و مؤثر سال قبل (رونق تولید) را اجرای طرحی معروف به «كنترل دسترسی» ( (Access Control)عنوان كرد و تصریح كرد: این طرح با هدف ساماندهی و نظم دهی ترددها به مجتمع بندری شهیدرجایی و هوشمند سازی دروازه های ورودی منطقه ویژه اقتصادی، طراحی، استقرار و اجرا شد.
وی اضافه كرد: در همین راستا و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی با هدف توزیع عادلانه بار، استفاده از این زیر ساخت در دستور كار قرار گرفت كه با موفقیت عملیاتی و اجرا شد.
مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح كرد: در چارچوب گام نخست طرح الكترونیكی كردن روند ورود و خروج كامیون ها، طی سال قبل جلسات گوناگونی بین مسؤلان سازمان بنادر و دریانوردی و راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار و بعد از بررسی و پایش متعدد، رفع موانع و نقاط ضعف همینطور تقویت نقاط قوت طرح با موفقیت به انجام رسید.
عفیفی پور، اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح “كنترل دسترسی” و تبادل اطلاعات الكترونیكی در بستر نرم افزاری بوجود آمده بین دو سازمان و بخش های صنفی مربوطه را عامل كلیدی در موفقیت این طرح دانست.
مدیر كل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینكه حمل و نقل چند وجهی در مقاسیه با شیوه های سنتی حائز مزایایی گوناگونی است تصریح كرد: ارتقا و تقویت حمل و نقل چند وجهی و گسترش سرمایه های متمركز یكی از مهمترین مولفه هایی است كه درسال جهش تولید در دستور كار بنادر استان قرار دارد.
عفیفی پور با اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های بوجود آمده درجهت گسترش و تعمیم حمل و نقل تركیبی در بندر شهیدرجایی عنوان كرد: سال قبل ایجاد خطوط جدید، بازسازی و نوسازی خطوط ریلی یكی از مهمترین الویتهای عمرانی این بندر بود و سال جاری بهره گیری از مزیت های بوجود آمده با هدف یكسان سازی فعالیت ها، همینطور حفظ و توسعه بازارهای صادراتی به منظور پشتیبانی از تولید در كشور و منطقه را به جدیت دنبال خواهیم كرد.
این مقام مسئول بهره گیری از بسترهای بوجود آمده درحمل و نقل چندوجهی در بنادری همچون شهید رجایی را بهترین شیوه درمقایسه با سیستم های رایج سنتی دانست و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های موجود در حمل و نقل چند وجهی از بروز مشكلاتی همچون تأخیر در امر تخلیه و بارگیری، افزایش هزینه های زائد كه در فرایندهای سنتی مترتب است، جلوگیری كرده و با بهره برداری حداكثری از سرمایه گزاری بوجود آمده با هزینه های پایین، مزیت عمده ای در بهره برداری از منابع كشور بوجود آورده و ارزش افزوده قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.
به گفته عفیفی پور امكان انتقال سریع مواد اولیه، كاهش مصرف انرژی، تسریع در امر صادرات كالاهای تولیدی و سهولت در امر حمل و نقل از یكسو، یكسان سازی فعالیت ها و آیین نامه های مشترك در سطح بین المللی با تقویت حمل و نقل چند وجهی را از جانب دیگر مهمترین مؤلفه ها و مزیت هایی برشمرد كه منجر به توسعه بازرگانی بین المللی و جهش تولید در كشور خواهد گردید.