برفروبی ۴۵۰۰ كیلومتر باندراه در استان مركزی

به گزارش مدیرسا مركزی مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مركزی اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به استان مركزی طی ۲۴ ساعت گذشته و سومین روز از بهار ۴۵۰۰ كیلومتر باند راه استان برفروبی شد.
علی زندی فر در گفت و گو با ایسنا در مورد روند تردد در جاده های استان مركزی در سومین روز از بهار ۹۹ بیان نمود: برپایه گزارشات و تصاویر دریافت شده از ۶۲ محور شریانی مجهز به ترددشمار در محورهای استان، روز گذشته ۲۰۵ هزار و ۹۸۷ تردد در كل استان انجام شده و در واقع نسبت به سوم فروردین ماه ۹۸، بالغ بر ۶۸ درصد كاهش تردد ثبت شده است.
وی با اشاره به اینكه ۱۵ درصد ترددها در محورهای مواصلاتی استان مركزی مربوط به تردد وسایل نقلیه سنگین بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل یك درصد كاهش را نشان می دهد، اضافه كرد: در روز سوم فروردین هزار و ۹۳۹ اتوبوس در محورهای استان تردد داشتند كه این حجم تردد حاكی از كاهش ۶۷ درصدی است.
زندی فر ورودی وسایل نقلیه به استان مركزی در سومین روز از بهار ۹۹ را ۴۶ هزار و ۳۴۸ وسیله برشمرد كه ۷۴ درصد كاهش داشته است، اظهار داشت: خروجی وسایل نقلیه از استان در روز گذشته با ۷۷ درصد كاهش به ۳۶ هزار و ۱۴۶ وسیله رسیده است.
وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز گذشته به استان مركزی و بارش برف در بعضی نقاظ استان، اظهار نمود: طی ۲۴ ساعت گذشته در محورهایی همچون اراك-سلفچگان، ساوه-همدان، محور نراق-مشهد اردهال، آشتیان-فراهان، تفرش سلفچگان(گردنه عبدل آباد)، تفرش-فرمهین(گردنه نقره كمر) و… شاهد بارش برف بودیم كه برپایه آن از نخستین ساعات بارش عملیات برفروبی شروع شد.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مركزی افزود: بر همین مبنا طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ كیلومتر باند با استفاده از ۱۱۰۰ تن شن و نمك برفروبی شد، همینطور این عملیات ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات و ۱۵۰ نیروی راهدار و راننده هم درگیر خدمات رسانی بودند.