رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیك اعلام كرد: فروش بی سابقه برخی واحدهای صنفی به صورت اینترنتی

به گزارش مدیرسا رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیك از افزایش ۲۰۰ درصدی فروش اینترنتی در جشنواره فروش اینترنتی اطلاع داد و اظهار داشت: تسهیلاتی برای حضور كسب و كارها در این جشنواره در نظر گرفته شده است.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، علی رهبری، رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش بی سابقه فروش های اینترنتی برخی كسب و كارها در دوران انتشار كرونا اطلاع داد و اظهار داشت: با جشنواره ای كه وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور پشتیبانی از كسب و كارها و تأمین مایحتاج مردم طراحی و اجرایی كرده است، فروش بعضی از كسب و كارها بیشتر از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
وی اضافه كرد: جشنواره فروش اینترنتی از اسفندماه و همزمان با شیوع كرونا شروع شده و مرحله دوم آن هم از شنبه ۱۶ فروردین ماه سال جاری، آغاز گردیده تا با حضور سه ركن اصلی شامل خریداران (مردم)، فروشگاه های اینترنتی (بستر فروش اینترنتی) و فروشگاه های آفلاین (واحدهای صنفی) بتواند یاری رسان كسب و كارها در دوران انتشار كرونا باشد؛ به خصوص آن دسته از واحدهای صنفی كه با كاهش جدی فروش روبرو شده و در ریسك ورشكستگی قرار گرفته اند، كاملا از این فضا منتفع شده اند.
رهبری افزود: هدف از برگزاری جشنواره فروش اینترنتی، ترغیب مردم برای خرید اینترنتی است و هدف این بود كه فروشگاه های اینترنتی، تسهیلاتی به اصناف عرضه دهند؛ این در شرایطی است كه برخی از اصناف آفلان كه به دلیل تعطیلی بازارها گرفتار كاهش فروش شده اند، در چارچوب این جشنواره خواهند توانست بخشی از كالاها را از راه بستر فروش اینترنتی به فروش برسانند.
این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و وتجارت با اشاره به اینكه در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ اسفند ۹۸، حدود ۲۰۸ هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شده است، از مشاركت ۳۱۹ فروشگاه اینترنتی در جشنواره فروش اینترنتی اطلاع داد و تصریح كرد: ۱۲۰۰ فروشگاه اینترنتی متفاضی عضویت در جشنواره بهاره مجازی بودند، اما با عنایت به سوابق عملكرد و پاسخگویی به شكایات حدود ۳۱۹ متقاضی در جشنواره شركت كردند؛ ضمن اینكه واحدهای صنفی آفلاین كه به صورت عموم مخاطب این جشنواره بودند و بویژه كیف و كفش، پوشاك، لوازم خانگی و آجیل و خشكبار كه بیشترین صدمه را در كرونا دیده اند، به صورت ویژه در طرح مشاركت داشتند.
رهبری اضافه كرد: حدود پنج هزار واحد صنفی در این جشنواره ارتباط گرفته و به برخی از این فروشگاههای اینترنتی متصل شدند؛ ضمن اینكه ثبت نام ۳۰۰ واحد صنفی در سایت جشنواره صورت گرفته است.
رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیكی تصریح كرد: ۳۰۰ واحد صنفی آفلاین در سایت جشنواره و بیشتر از ۵۵۰۰ واحد صنفی در فروشگاهها ثبت نام كردند؛ البته قرار بود اصناف آفلاین در جشنواره فروش های اینترنتی ثبت نام سریع و غرفه مجانی بگیرند، همینطور در كارمزد تخفیف بگیرند و مشاوره مجانی هم داشته باشند.
وی با اشاره به مزایای خرید اینترنتی برای مردم افزود: از جانب دیگر قرار بود فروشگاه های اینترنتی اغلب كالاها را با تخفیف عرضه نموده و مردم اینترنت مجانی دریافت نمایند. همینطور جوایز قرعه كشی به مشتریان اعطا شده و كالا را با سلامت بیشتر دریافت نمایند.
رهبری افزود: عملیات اجرایی این جشنواره به بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف واگذار شده و از جانب دیگر پایش و ارزیابی عملكرد فروشگاه های اینترنتی در عرضه خدمات به واحدهای صنفی آفلاین توسط دولت انجام می‎شود؛ البته در تلاش هستیم دو مشوق دراز مدت برای فروش اینترنتی اصناف در نظر بگیریم، نخستین مشوق كاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و دومین مشوق تحریك عرضه در فضای مجازی است.