در گفت وگو با مدیرسا مطرح شد توقف فعالیت خیلی از مشاغل ساختمانی به سبب كرونا

به گزارش مدیرسا نایب رییس كانون عالی انجمن های صنفی كارگران ساختمانی با اشاره به توقف فعالیت خیلی از مشاغل ساختمانی به سبب كرونا، اظهار داشت: باوجود آنكه خیلی از مشاغل و رسته شغل های بخش ساختمان از شیوع ویروس كرونا تاثیر پذیرفته اما شغلی از بین نرفته است.
هادی ساداتی در گفت و گو با ایسنا، درباره مشاغل ساختمانی كه تحت تاثیر كرونا لطمه دیده اند، اظهار داشت: بیشتر شغل ها درگیر شدند و روند فعالیت شان كند یا متوقف شده ولی شغلی به سبب كرونا از بین نرفته است.
وی ادامه داد: بیشتر رسته شغل های بخش ساختمان همچون گچكار، بنا، نجار، كاشیكار و جوشكار و همه گروه ها به سبب گسترش كرونا از اسفند سال قبل تابحال گرفتار توقف فعالیت شده اند و این امر سبب شد كارگران شاغل در این بخش ها پروتكل های بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان رعایت نمایند.
نایب رییس كانون عالی انجمن های صنفی كارگران ساختمانی در پاسخ به این پرسش كه آیا از شروع سال پروژه های عمرانی شروع شده است یا نه؟ اظهار داشت: پروژه ها در حد محدود و با فشار كارگران شروع شده است، چون كارگران ساختمانی روزمزد هستند و برای امرار معاش ناچارند كه سر ساختمان و پروژه ها حاضر شوند.
وی اظهار داشت: هم اكنون به جز مشاغلی كه وجود آنها در جامعه لزوم دارد بسیاری از مشاغل هنوز راكد هستند و تحرك بازار را به آن صورت شاهد نیستیم.
ساداتی به كاهش معاملات مسكن از اواخر سال قبل تابحال اشاره نمود و اظهار داشت: صرفنظر از شیوع كرونا، به سبب آنكه قدرت خرید مردم كاهش یافته و نقدینگی از بازار جمع شده است با كاهش معاملات مسكن روبرو می باشیم، از طرفی قیمت برخی مواد اولیه و مصالح ساختمانی هم بالا رفته كه دراین زمینه بی تاثیر نبوده است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، به دنبال شیوع بیماری كرونا در كشور خیلی از مشاغل و كسب و كارها لطمه دیدند. فعالیت كارگران ساختمانی نیز متاثر از این مساله به سبب توقف كارهای عمرانی و پروژه های ساختمانی از اسفند سال قبل تابحال با وقفه روبرو شده است.

منبع: