رایان ایر: خالی گذاشتن صندلی وسط هواپیما بی فایده است

مدیرسا: مدیرعامل شركت هواپیمایی رایان ایر ایرلند اخیرا از خالی بودن صندلی های وسط هواپیما به شدت انتقاد كرده است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، مایكل اولری، مدیرعامل شركت رایان ایر بعنوان یك ایرلاین مقرون به صرفه ایرلندی، اخیرا از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در هواپیما و خالی ماندن صندلی های وسط در جهت های مسافربری به شدت انتقاد و خاطرنشان كرده كه اجرای این طرح با خالی گذاشتن صندلی های وسط هواپیما نیز تاثیر مثبتی در كاهش ابتلای مسافران به ویروس خطرناك كرونا نخواهد داشت.
ایشان سپس سخنان خود و در مصاحبه با گزارشگر رویترز اضافه كرد: اجرای این طرح كه توسط خیلی از مسئولان و مقامات بدون اطلاع دقیق از طراحی هواپیما و بحران های مالی پیش روی ایرلاین های مختلف صورت گرفته است، به جز آنكه برای شركت های هواپیمایی ارائه دهنده بلیط های پروازی ارزان قیمت و مقرون به صرفه همچون رایان ایر مشكلات مالی جدید ایجاد كند، تاثیر مثبت دیگری در كاهش ابتلای مسافران به ویروس كرونا نخواهد داشت.
اولری همین طور اظهار داشت: همه می دانند كه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی منوط به ایجاد فاصله ای استاندارد حدود ۲ متر میان افراد است كه این مسئله در محیط هواپیما و باتوجه به مسائل مالی ایرلاین های مختلف قابل اجرا نیست. همین طور مسافران پیش از ورود به داخل كابین هواپیما، در مراحل مختلف پرواز در فرودگاه با خیل عظیمی از مسافران مواجه گشته اند كه احتمال ابتلای آنها را به این ویروس می افزاید.
وی در آخر اشاره كرد: تنها چیزی كه سبب كاهش ابتلای مسافران در محیط هواپیما می شود استفاده آنها از ماسك است. بدین سبب بهتر است خود مسافران با حفظ و رعایت نكات بهداشتی همچون استفاده از ماسك و دستكش از ابتلای خود به ویروس كرونا در محیط هواپیما و فرودگاه جلوگیری نمایند.

منبع: