وزیر راه در روز حمل و نقل به مدیرسا اعلام كرد كاهش ۳۰ درصدی سفرها در محدودیت های كرونائی

مدیرسا: وزیر راه و شهرسازی در روز حمل و نقل درباره کاهش ۳۰ درصدی ترددهای بین شهری در محدویت های کرونائی اخیر، ادامه داشتن محدودیت ها در صورت تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا و افتتاح فاز دوم آزادراه تهران-شمال تا پیش از اختتام دولت دوازدهم صحبت کرد.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، امسال روز حمل و نقل با سالهای گذشته تفاوت فاحشی دارد و این تفاوت همان شیوع کرونا در ایران و جهان است چونکه از اسفند ماه سال قبل تا کنون یکی از بخش های اقتصادی که بیشترین تاثیر و خسارت را از کرونا دیده، حمل و نقل در بخش های مختلف هوایی، ریلی و جاده ای است که البته دولت از اوایل امسال تسهیلاتی برای پشتیبانی از آنها تصویب کرد تا بتواند قسمتی از این خسارات را جبران کند.

از سوی دیگر محدودیت ها و ضوابط بهداشتی مقابله با کرونا سبب شد تا خصوصاً در ماه های ابتدایی امسال با کاهش شدید سفرهای مردم در زیر بخش های مختلف حمل و نقل مواجه شویم و این مسئله به خودی خود نیز لطمه دیگری به این بخش و صاحبان آن زد.

حالا و در هفته های اخیر شاهد اعمال محدودیت های کرونائی جدیدی به علت گسترش شیوع کرونا در کشور بوده ایم که منع ترددهای درون شهری و برون شهری و جریمه کردن متخلفان یکی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از سه هفته قبل است.

محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- در گفت و گو با ایسنا درباره تاثیر محدودیت های اخیر اعلام شده از طرف ستاد مقابله با کرونا بر حوزه حمل و نقل اینطور توضیح داد: مسلما اعمال محدودیت های تردد در هفته های گذشته و حتی پیش از آن روی سفرهای برون شهری مردم با وسایل نقلیه عمومی و شخصی اثرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: آمارهای ثبتی ما نشان میدهد که سفر مردم با وسایل حمل و نقل عمومی روند کاهشی خودش را داشته و ادامه دارد و مسافرین قطار، هواپیما و اتوبوس با نسبت مشخصی در این بازه زمانی کاهش پیدا کرده اند. همین طور تردد در جاده ها نسبت به سال قبل در این ایام ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حقیقت اگر در سال قبل و شرایط عادی ۳۳۰ تردد وسایل نقلیه در هر ساعت در جاده های کشور انجام می شد هم اکنون این عدد به حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ دستگاه رسیده است.

اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا محدودیت های کرونائی برای ترددها و مسافرت های بین شهری در هفته های آتی نیز ادامه پیدا خواهد کرد؟ اظهار داشت: درباره چگونگی اعمال یا ادامه محدودیت ها وزارت راه و شهرسازی برمبنای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل خواهدنمود و مانند گذشته تابع آن خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بودجه تعیین شده برای آزادراه تهران-شمال و تاریخ افتتاح فاز دوم این آزادراه اظهار نمود: همانطور که قبل از این هم وعده داده بودیم تا پیش از اختتام دولت باند رفت فاز دوم آزادراه تهران – شمال به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همه تلاشمان این است که مردم بتوانند هر چه سریعتر از فاز دوم این آزادراه استفاده کنند که بنظر می رسد تا پیش از مرداد ماه سال آینده این اتفاق بیافتد.

منبع: