ایجاد شركت های حمل و نقل مشترك با كشورهای خارجی

وزیر راه و شهرسازی از آمادگی راه آهن کشورمان جهت جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه زیر ساخت آگاهی داد و عنوان نمود که در سال ۱۴۰۰، تامین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در دستور کار قرار دارد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی تعدادی از فرصت های سرمایه گذاری خارجی در حوزه ریلی کشور در سال جدید را برشمرد و عنوان کرد: حالا سرمایه گذاری خارجی برای صنعت حمل و نقل ریلی کشور در حوزه زیرساخت متصور است.
وی اشاره کرد: قبلا در بخش زیرساخت تفاهم نامه و قراردادهایی با کشورهای خارجی برای تامین مالی و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی مبادله شده بود؛ اما به سبب مشکلاتی که تحریم های آمریکا به وجود آورد، این سرمایه گذاری ها با مشکل مواجه گشتند.
طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسلامی اشاره کرد: این فرصت ها همیشه فراهم بوده و هست و ما نیز از آن استقبال می نماییم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: درباب معاهده هایی که با سایر کشورها منعقد کردیم، قرار بر این شد که با سایر کشورها شرکت های حمل و نقل مشترک داشته باشیم.
وی ادامه داد: با ایجاد شرکت های حمل و نقل مشترک، شرایط برای عبور قطارهای ایرانی به سایر کشورها در دستور کار قرار گرفته است و طی گفت وگوهای انجام شده، امیدواریم که با این رخداد، تحول بیشتر و جذاب تر در صنعت ریلی کشورمان به وجود آید.
اسلامی اظهار نمود: برای ما بسیار مهمست که راه آهن ایران به یک راه آهن بین المللی تبدیل گردد و به همین دلیل با عضویت در یو آی سی (UIC) و اینکه در کشورهای مشترک المنافع عضو شدیم و با معاهده هایی که برای ایجاد رویه و تعرفه های مشترک با سایر کشورها امضا کردیم، زمینه برای داشتن راه آهن پیشرفته تر و کارآمدتر مساعد شده است.
وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: حالا در بحث زیرساخت ها به جهت ساخت و راه اندازی راه آهن برقی سریع السیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت مشغول اقدام هستیم.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تامین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با یاری خدا صورت گیرد و بتوانیم در اتصالات جهانی در حوزه ریلی پرسرعت و پیشرفته و با ایمنی بالا خودرا قرار دهیم.