وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد؛ تأمین قطار با سرعت ۳۰۰ كیلومتر بر ساعت در سال ۱۴۰۰

به گزارش مدیرسا وزیر راه و شهرسازی از آمادگی راه آهن کشورمان جهت جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه زیر ساخت اطلاع داد و عنوان نمود که در سال ۱۴۰۰، تأمین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در دستور کار قرار دارد.
به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بعضی از فرصت های سرمایه گذاری خارجی در حوزه ریلی کشور در سال جدید را برشمرد و اظهار داشت: حالا سرمایه گذاری خارجی برای صنعت حمل و نقل ریلی کشور در حوزه زیرساخت متصور است.
وی اضافه کرد: قبلاً در بخش زیرساخت تفاهمنامه و قراردادهایی با کشورهای خارجی برای تأمین مالی و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی مبادله شده بود، اما به علت مشکلاتی که تحریم های آمریکا به وجود آورد، این سرمایه گذاری ها با مشکل مواجه گشتند. این فرصت ها همیشه فراهم بوده و هست و ما هم از آن استقبال می نماییم.
به گفته این مقام مسئول در مورد معاهده هایی که با سایر کشورها منعقد کردیم، قرار بر این شد که با سایر کشورها شرکتهای حمل و نقل مشترک داشته باشیم. با ایجاد شرکتهای حمل و نقل مشترک، شرایط برای عبور قطارهای ایرانی به سایر کشورها در دستور کار قرار گرفته است و طی گفت وگوهای انجام شده، امیدواریم که با این رخداد، تحول بیشتر و جذاب تر در صنعت ریلی کشورمان به وجود آید.
اسلامی اظهار نمود: برای ما بسیار مهم می باشد که راه آهن ایران به یک راه آهن بین المللی تبدیل گردد و بدین منظور با عضویت در یو آی سی (UIC) و اینکه در کشورهای مشترک المنافع عضو شدیم و با معاهده هایی که برای ایجاد رویه و تعرفه های مشترک با سایر کشورها امضا کردیم، زمینه برای داشتن راه آهن پیشرفته تر و کارآمدتر مساعد شده است.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: حالا در بحث زیرساخت ها به جهت ساخت و راه اندازی راه آهن برقی سریع السیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت مشغول اقدام هستیم. بدین سان در سال ۱۴۰۰ تأمین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با یاری خدا صورت گیرد و بتوانیم در اتصالات جهانی در حوزه ریلی پرسرعت و پیشرفته و با ایمنی بالا خویش را قرار دهیم.

منبع: