سرنوشت قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان به كجا می رسد؟

مدیرسا: در پی مخالفت اعضای کمیسیون عمران مجلس شواری اسلامی با ادامه یافتن پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان و دستور برای توقف آن، وزیر راه و شهرسازی به نظر مخالف این توقف بوده و برای ادامه داشتن این خط ریلی با مجلس مذاکره خواهدنمود.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان طی سالهای قبل همیشه با وعده های زمانی و دلاری مختلف روبه رو شده و از کشوری به کشور دیگر و از سالی به سال دیگر موکول می شد اما همچنان با پیشرفت بسیار کمی ادامه دارد و این میزان پیشرفت حدود پنج درصد از طرف متولیان این پروژه اعلام شده است.

چند روز پیش، اقبال شاکری -نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی – در این زمینه به ایسنا اظهار داشت: در جلسه این هفته کمیسیون عمران مجلس درباب طرح قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان که مدت های طولانی در کش و قوس بوده و با افت و خیزهای زیادی روبه رو شده است، بحث شد. نهایتا کمیسیون این طرح را فاقد توجیهات لازم برای ادامه کار دانست و با ادامه اجرای این طرح مخالفت کرد. به وزارت راه و شهرسازی اعلام گردید که باید این پروژه متوقف شود.

وی اضافه کرد: به سبب عدم مدیریت درست در این طرح و از دست رفتن فرصت و سرمایه کشور بنده پیشنهاد دادم که تحقیق و تفحص از این طرح در وزارت و راه شهرسازی کلید بخورد.

این اظهارات در حالی است که محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی – در این زمینه به ایسنا اظهار داشت: مسلما با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مذاکره خواهیم کرد و این طرح باردیگر مرور شده و مورد بازبینی قرار خواهد گرفت، اما اهتمام ما براین است که کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی را هم راضی نماییم تا این طرح ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: استفاده از فناوری های روز در توسعه و پیشرفت کشور نیاز مبرم و اساسی در همه حوزه ها خصوصاً حمل و نقل است چونکه اکنون دنیا به سمت قطارهای سریع السیر با سرعت بالای ۵۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و اینکه ما قطاری با سرعت ۳۰۰ کیلومتر راه اندازی نماییم نباید متوقف شود.

وزیر راه و شهرسازی همین طور در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه علت توقف یا عدم پیشرفت مناسب این پروژه ریلی چیست و چرا بعد از ۱۵ سال حدود پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: اینطور نیست و پروژه قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان فعال بوده و متوقف نشده است.

حالا و باتوجه به مخالفت وزیر راه و شهرسازی با توقف این پروژه ریلی و مخالفت نمایندگان مجلس با ادامه آن، باید دید چه اتفاقی برای این قطار سریع السیر خواهد افتاد و در ادامه چه سرنوشتی در انتظار آن است؟

منبع: