در گزارش مدیرسا مطرح شد؛ کاهش ۲۰ درصدی تولید لوازم خانگی در پی قطعی برق

به گزارش مدیرسا دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران اظهار داشت: در دو ماه نخست فصل تابستان به سبب قطع برق صنایع، تولید لوازم خانگی ۲۰ درصد کم شد اما هم اکنون روند تولید به حالت عادی بازگشته است.

سید حسین حسینی شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: تولید لوازم خانگی پس از اعمال ممنوعیت واردات و در دوره تحریم ها با رشد قابل توجهی مواجه گردید. به شکلی که در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۷ رشد بیش از ۷۰ درصدی را در تولید این محصولات شاهد بودیم.
دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران اضافه کرد: امسال نیز روند تولید افزایشی است و در فصل بهار بیش از ۲۹ درصد رشد تولید را نسبت به زمان مشابه پارینه ثبت کردیم.
وی افزود: منتهی در دو ماه نخست فصل تابستان به سبب قطع مکرر برق صنایع، تولید این محصول کم شد.
شاهرودی اظهار داشت: بدین سان تولید لوازم خانگی کوچک و بزرگ در دو ماه تیر و مرداد نسبت به دو ماه اردیبهشت و خرداد با کاهش ۲۰ درصدی مواجه گردید.
وی اضافه کرد: البته اکنون روال تولید به حالت عادی بازگشته و این کاهش تولید درحال جبران است و طبق برنامه ریزی ها تا آخر سال رکورد جدیدی در تولید لوازم خانگی ثبت خواهیم کرد.
دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران در مورد کاهش تقاضا نیز اظهار داشت: بطور طبیعی به سبب کاهش قدرت خرید مردم و نرخ تورم، تقاضا در بازارهای مختلف کم شده و این مساله فقط مختص بازار لوازم خانگی نیست؛ چه بسا که هم اکنون مشتری در بازار حضور دارد درحال خرید است و لوازم خانگی دائم به بازار تزریق می شود.

منبع: