وزیر صمت در گزارش مدیرسا؛ ظرفیت های صنعتی و اشتغال شاهرود شناسایی می شود

وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلان اینکه واحدهایی که در شاهرود وجود دارند یا تعطیل هستند یا با ظرفیت پایین کار می کنند، اظهار داشت: ظرفیت های صنعتی و اشتغال شهرستان شناسایی می شود.

سید رضا فاطمی امین در حاشیه سفر یک روزه هیئت دولت به استان سمنان و در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلان اینکه بنظر می رسد واحدهایی که در شاهرود وجود دارند یا تعطیل هستند یا با ظرفیت پایین کار می کنند و چند واحد نیز وجود دارد که در صورت راه اندازی مجدد به رونق تولید باز خواهند گشت، اشاره کرد: می کوشیم واحدهای نیمه تمام یا درحال تکمیل در اسرع وقت فعال شوند تا اتمام آنها بتواند نقشی در اشتغال بوجود آورد.
وی اضافه کرد: عدم تعادل منطقه ای یکی از مسائل و مشکلاتی است که در بیشتر استانها دیده می شود، در همین استان سمنان شهرستان هایی هستند که در آنها بیکاری بالایی مشاهده می شود و در بعضی شهرها نیز مهاجر پذیری زیادی در آنها اتفاق افتاده و مهاجران غیر بومی فراوانی دارند.
عضو کابینه سیزدهم اظهار داشت: برنامه ای برای این منظور در دست اقدام قرار دارد تا فرصت ها و ظرفیت های موجود در هر شهرستان شناسایی شود و اشتغالی که در این شهرها باید رخ دهد برآورد خواهند شد و سپس طرح آمایش صنعت طراحی و شاهد ایجاد تعادل منطقه ای خواهیم بود.
فاطمی امین با اعلان اینکه بر طبق این طرح می توان در تمامی مناطق استان پروژه هایی را تعریف کرد که تا چند سال آینده به ثمر برسند و بتوانند اشتغال کافی برای این بخش داشته باشند، اضافه کرد: برای سیمان بی ارجمند از چند هفته گذشته جلساتی برگزار و سرمایه گذاری نیز برای آن پیدا شد اما هنوز قطعی نیست اما وجود سهام دار عمده با توانایی بالا و تخصص مربوطه می تواند این مجموعه را از رکود خارج کند ولذا بنظر می رسد بتوانیم تا دو ماه آتی به توافق برسیم.