در گفت وگو با مدیرسا اعلام شد جزئیات پروتکلهای کرونایی برای سفرهای جاده ای در روزهای نوروز

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نمود که برپایه آخرین پروتکلهای بهداشتی اعلام شده از جانب ستاد ملی مقابله با کرونا همه مسافرانی که می خواهند در این ایام و تا بعد از نوروز سال جدید از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند باید کارت واکسن داشته باشند و علایم بیماری هم نداشته باشند.
داریوش باقرجوان در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین پروتکل ها و محدودیت های کرونایی ابلاغ گردیده برای سفرهای نوروزی اظهار نمود: همه مسافرانی که می خواهند در روزهای نوروز از وسائل حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرشان استفاده کنند حتما باید کارت واکسن را به همراه داشته باشند و حتی در صورت واکسیناسیون اگر علایم بیماری داشته باشند نمی توانند از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی افزود: مردم در هنگام استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی اگر شاهد بروز تخلفات بخصوص در حوزه پروتکلهای بهداشتی بودند می توانند با سامانه تلفنی ۱۴۱ سازمان راهداری یا سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۱۴۱ ارتباط برقرار کرده و شکایت های خویش را اعلام کنند که در این صورت با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: مسافران بمحض اینکه شکایت خویش را اعلام کنند از آنها اطلاعات مورد نیاز دریافت خواهد شد و بعد از آن به این مسافران کد رهگیری دارای شناسه ای خواهیم داد تا نتیجه را به آنها اعلام نماییم.
باقرجوان اظهار نمود: پروتکلهای ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا مشمول سفرهای جاده ای با اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه پلاک عمومی خواهد شد، پایانه های مسافری و مدیریت آن با شهرداری ها است اما از لحظه ای که مسافر می خواهد از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده نماید وظیفه نظارت، کنترل و مدیریت با سازمان راهداری است ازاین رو علایم ظاهری همه مسافران پیش از سوار شدن چک خواهد شد و به مسافران سفارش می نماییم در صورتیکه علایم بیماری دارند به هیچ وجه به پایانه های مسافری رجوع نکنند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه یک مسافر دارای علایم ظاهری و مشکوک به کرونا سوار وسائل حمل و نقل عمومی شود مرتکب تخلف شده و با او برخورد خواهد شد و سفارش کردیم که در نخستین ایستگاه که مسافر می تواند پیاده شود آنرا از وسیله نقلیه مورد نظر پیاده کرده و از دیگر مسافران جدا کنند.

منبع: