فیروزی پوربادی: برای افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیت، باید ناوگان ریلی و هوایی کشور تقویت شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بطور قطع افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیت قطار و هواپیما به نفع صنعت توریسم کشور است اما در وهله اول باید ناوگان ریلی و هوایی کشور تقویت شده و از شرایط صدمه پذیر موجود بیرون برود.
رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت و گو با ایسنا، با تکیه بر لزوم افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیت قطار و هواپیما، تصریح کرد: بطور قطع افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیت قطار و هواپیما بر رونق صنعت توریسم تأثیر مثبتی برجای خواهد گذاشت. اما متاسفانه شرایط ناوگان حمل و نقل کشور بگونه ای نیست که ظرفیت پیش فروش بلیت برای ۶ ماه آینده را داشته باشد چونکه شرکتهای هواپیمایی تعدا هواپیمای بالایی ندارند که بتوانند برای ۶ ماه آتی برنامه ریزی انجام دهند.
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، در ادامه اظهار نمود: بعضی از شرکت ها تنها با چندین هواپیما درحال فعالیت هستند و در صورتیکه با مشکل تأمین قطعه مواجه شوند، به صورت کلی برنامه های پروازی آنها به هم می خورد، اما پیش فروش بلیت هواپیما و قطار برای یک بازه دراز مدت بطور قطع به نفع صنعت توریسم خواهد بود و مردم هم می توانند برنامه ریزی بهتری برای سفرهای خود داشته باشند. اما برای تحقق این امر باید ناوگان ما تقویت شده و هواپیماهای زیادی در اختیار ناوگان هوایی قرار گیرد تا در صورت وقوع مشکلات فنی بتوان هواپیماهای دیگری را جایگزین کرد.
فیروزی پوربادی خاطرنشان کرد: در حوزه ریلی هم ما حدودا با همین مشکلات مواجه هستیم، متاسفانه ناوگان ما در این عرصه هم فرسوده است و احتمال بروز مشکلات بالاست. از طرفی ناوگان ما در شرایطی نیستند که بتوانند پذیرای ضررهای احتمالی باشند. در وهله اول باید در جهت تقویت و بروزرسانی ناوگان ریلی و هوایی کشور گام برداشت و سپس برای افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیت حتی برای یکسال اقدام نمود.