معاون عمرانی استاندار اصفهان: طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان متوقف نشده است

به گزارش مدیرسا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان اظهار داشت: طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان متوقف نشده بلکه قویتر از قبل در حال اجراست.

مهران زینلیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با رد شایعاتی در خصوص توقف طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان، گفت: عملیات اجرائی این پروژه نه فقط متوقف نشده است بلکه قویتر از قبل پیش می رود.
وی اضافه کرد: جلسات و مذاکرات مختلفی درباره این طرح انتقال آب برگزار شده و اتفاق مثبتی که افتاده این است که مدیرعامل شرکت آب صفه که وظیفه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان را برعهده دارد، تغییر کرده و یک مدیرعامل جوان انقلابی و تازه نفس آمده است تا این پروژه را بهتر از گذشته پیگیری کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان اشاره کرد: مدیریت استان پیگیر است تا آب از خلیج فارس به اصفهان منتقل شد و از نظر اعتباری نیز مشکلی وجود ندارد.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، طرح تامین آب صنعت استان اصفهان از خلیج فارس از اواخر سال ۱۳۹۸ با هدف گزینه یابی نقاط آبگیری، نمک زدایی و سامانه انتقال آب به کارفرمایی شرکت تامین آب اصفهان (صفه) و مدیریت طرح شرکت مهندسان مشاور زایندآب و طوس آب در دست مطالعه بوده است و در ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۹۹ کلنگ زنی شد.
براساس مجوزی که وزارت نیرو صادر کرده است استان اصفهان می تواند سالانه ۳۷۵ میلیون مترمکعب از خلیج فارس یا دریای عمان منتقل کند که این حجم آب معادل ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب نمک زدایی شده در سال است و حجم زیادی از آب برداشت شده بعد از نمک زدایی بصورت پساببه دریا برمی گردد، با بکارگیری تکنولوژی های روز دنیا برای شیرین سازی می توان در نهایت ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین را در مسافت حدود ۹۱۰ کیلومتر به اصفهان انتقال داد.

منبع: