رئیس سازمان هواپیمایی اعلام كرد بازگشت پروتکلهای کرونائی در پروازهای خارجی و داخلی

به گزارش مدیرسا رییس سازمان هواپیمایی کشوری از بازگشت پروتکلهای بهداشتی مقابله با کرونا در پروازهای خارجی و داخلی آگاهی داد و اظهار داشت: دراین زمینه کاملا تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.
محمد محمدی بخش در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: پروتکلهای بهداشتی در پروازها برمبنای آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نماید، اجرا می گردد چونکه صنعت هوانوردی همیشه تابع این پروتکل ها و مصوبات بوه و هست اما باتوجه به تجربه ای که در سالهای گذشته در حوزه مقابله با کرونا داشتیم در بعضی حوزه ها باید بازبینی صورت گیرد. همین طور در زمینه غربالگری و اطلاع رسانی باید بهتر از گذشته عملی نماییم تا مردم و مسافران این پروتکل ها را رعایت کرده و از انجام سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: همه باید استفاده از ماسک را برای خود الزامی کنند و در همه مراکز تجمع همچون پروازها این پروتکل ها را رعایت نمایند. البته سفرهای هوایی برمبنای آمار کمترین حجم را در بین دیگر سفرهای زمینی و ریلی دارد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که آیا پروتکلهای بهداشتی دیگر مانند فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تعداد مسافران پذیرش شده در پرواز اجرا می گردد یا خیر؟ اظهار داشت: پروتکل بهداشتی که تحت عنوان فاصله گذاری اجتماعی در پروازها انجام می شد، در هیچ جای دنیا وجود نداشت و چندان کارشناسی نبود بدین سبب باید در وضع و اجرای پروتکلهای بهداشتی بررسی های بیشتری نماییم تا صدمه ای به صنعت وارد نشود.
محمدی بخش افزود: باتوجه به شیوع موج جدید ویروس کرونا خیلی از کشورها پروتکلهای بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را بازگرده اند و در ایران نیز این اتفاق افتاده است. همه ایرلاین ها موظف می باشند پروتکلهای بهداشتی را باتوجه به مصوبات ابلاغ گردیده ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت نمایند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نمود: هر مسافری که قصد سفر به کشوری را دارد باید پروتکلهای بهداشتی ابلاغ گردیده توسط کشور مبدأ مانند کارت واکسن، تست PCR و… را رعایت کند و شرکت های هواپیمایی نیز باید به این مسائل توجه نمایند. همین طور در پروازهای ورودی نیز پروتکلهای بهداشتی همچون ارائه کارت واکسن و تست PCR الزامی است.
وی همین طور در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا برای بازگشت حجاج ایرانی پروتکلهای بهداشتی مذکور رعایت می شود یا خیر؟ اظهار داشت: باتوجه به شرایط موجود وضعیت پروازهای حج نمی توانیم از حجاج ایرانی تست PCR بخواهیم، اما غربالگری حجاج در همه فرودگاه ها انجام می شود و آنها خودشان بوسیله مسئولان کاروان علایم شان را اظهار می کنند و بر این اساس به زائرانی که دارای علایم هستند، رسیدگی خواهد شد.

منبع: