ایجاد ۴۴ هزار شغل در مناطق روستایی

مدیرسا: با اجرای ۱۴ هزار طرح اشتغال روستایی از طرف صندوق کارآفرینی امید ۴۴ هزار شغل به وجود آمده است. اقتصاد روستا از دغدغه های مهم دولت سیزدهم بشمار می رود و پیش بینی می شود در سال آینده از محل توزیع منابع اشتغالزایی ۳۰ درصد سهم اشتغال روستایی باشد.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، طرح اشتغال روستایی بدنبال مجوز مجلس در برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد طرح های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به اجرا درآمد و قرار شد معادل ریالی آن از محل منابع داخلی بانکها به حساب موسسات عامل واریز شود.

بر همین اساس به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق را بصورت قرض الحسنه نزد بانکهای کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در بخش کشاورزی سپرده گذاری کند تا این منابع برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری هزینه شود.

در همین راستا صندوق کارآفرینی امید ۱۴ هزار طرح روستایی را در بخش های توسعه ای، تکمیلی و ایجادی به اجرا درآورده که به ایجاد ۴۴ هزار شغل با ۵۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری منجر گردیده است.

نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت و گو با ایسنا می گوید: این ۱۴ هزار طرح اشتغالزا در مناطق روستایی و با محوریت استانهای بوشهر، ایلام، مرکزی، خوزستان، گلستان و اصفهان از محل تسهیلات قرض الحسنه به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی برای ایجاد این طرح ها ۲۷۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و بیش از ۵۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در مناطق روستایی فعال گردیده است.

منبع: