عدم تامین یک ریالی از صندوق خسارت های بدنی بابت نقاط حادثه خیز

به گزارش مدیرسا، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مقرر بود منابعی از صندوق خسارت های بدنی به منظور رفع نقاط حادثه خیز تأمین شود که تابحال حتی یک ریال آن تأمین نشده است.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم سراسری شروع اجرای پوشش “چشم به راهیم، اظهار داشت: امسال در مجموع ۷۲۵ نقطه از نقاط حادثه خیز جاده ای رفع اشکال شد که رکوردی دراین زمینه است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه اشاره کرد: مطابق آمارها ۸۰ درصد دلیلهای تصادفات منجر به فوت در کشور به عوامل انسانی نظیر سرعت بدون مجوز، انحراف به چپ و خواب آلودگی رانندگان است. برای سال جاری تا پایان دولت، رفع ۸۸۷ نقطه حادثه خیز هدف گذاری شد که تا حالا ۴۱۲ نقطه رفع خطر شده است.
وی افزود: مقرر بود منابعی از صندوق خسارت های بدنی به این منظور تامین شود که تا حالا حتی یک ریال آن تامین نشده است و همه آن چه انجام شده از منابع داخلی سازمان راهداری بوده است. انتظار می رود این منابع مالی تامین شود، چونکه هر ریال آن برای نجات جان انسان ها هزینه می شود و جز تأکیدات دولت و شخص رییس جمهور است.
بذرپاش به جابه جایی بیش از ۱۷ میلیون مسافر نوروزی با بهره گیری از متدهای حمل و نقل عمومی اشاره نمود و اظهار داشت: بخش اعظم جابه جایی ها در ناوگان جاده ای به انجام می رسد، با اینحال کمبودهایی در ناوگان داریم که مجوزهای رفع آنها صادر گردیده است و در وهله نخست با بهره گیری از توان داخلی و دوم، انجام واردات بدون هیچ ملاحظه ای خواهد بود، برای اینکه توسعه ناوگان سیاست اصلی وزارتخانه است.
وی گفت: عمده مشکلات در این بخش تامین منابع مالی و همین طور بروکراسی اداری است، همین طور باید تسهیلاتی برای بخش خصوصی به این منظور در نظر گرفته شود. خودروهایی که از مدار حمل و نقل عمومی خارج شده و در شرکتها سرویس دهی می کنند، باید به ناوگان بازگردانده شوند تا قسمتی از نقصان دراین زمینه حل و فصل شود.
عضو کابینه دولت سیزدهم اشاره کرد: برای امسال ساخت سه هزار کیلومتر راه روستایی هدف گذاری شده بود که با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ از این هدف عبور کردیم. توسعه روستایی با تامین و ساخت مسکن، راه و زمین میسر می شود. دراین زمینه از ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در روستاها عبور کردیم، ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها تامین شد و همین طور بهسازی و روکش آسفالت ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه های روستایی به انجام رسید.

منبع: