مورد خاص پرواز آتا در ارومیه، خلبان مسافران را جا گذاشت!

مدیرسا: پرواز شماره ۵۶۷۸ شركت هواپیمایی آتا كه بنا بود ساعت شش و ۴۰ دقیقه بامداد شنبه به سمت فرودگاه مهرآباد تهران حركت نماید، ۴۰ دقیقه زودتر از باند فرودگاه بلند شد تا تعدادی از مسافران این پرواز جا بمانند.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، این پرواز در حالی زودتر از موعد مشخص شده پرواز كرد كه بر مبنای اطلاعات عرضه شده از جانب تعدادی از مسافرانش، قبل از این تغییر در زمان پرواز را به مسافران اطلاع نداده بود و همین مسئله سبب شد چند مسافر از این پرواز جا بمانند.

یكی از مسافران این هواپیما در گفت و گو با ایسنا اعلام نمود: در شرایطی كه طبق برنامه ریزی صورت گرفته این پرواز باید ساعت شش و ۴۰ دقیقه بامداد صورت می گرفت، وقتی حدود ساعت پنج بامداد با فرودگاه تماس گرفتیم اعلام گردید كه این هواپیما ساعت شش بامداد به سمت تهران حركت خواهد نمود.

این مسافر می گوید كه با وجود آنكه توانسته حدود ۲۰ دقیقه باقی مانده به پرواز خویش را به فرودگاه برساند اما مسئول این شركت هواپیمایی اعلام نموده كه باید مبحث را با خلبان هماهنگ كند و در نهایت به مسافران اعلام شده كه هواپیمای شما پریده است!

در حالی كه با عنایت به دستور العمل حقوق مسافران، شركت های هواپیمایی موظفند هرگونه تغییر در برنامه پروازهای خویش را از چند ساعت قبل به اطلاع مسافرنشان برسانند اما به نظر می آید در ارتباط با این پرواز این قاعده رعایت نشده و چند مسافر این پرواز عملا جا مانده اند.

مسافر جامانده از پرواز این را هم اظهار داشت كه نتیجه اعتراض آن ها به مسئولان شركت هواپیمایی آتا در فرودگاه ارومیه به این جا ختم شده كه مسافران خسارت خویش را از آژانس هواپیمایی كه بلیتشان را خریده اند پس بگیرند و در جبران از دست رفتن پروازشان هم از دیگر شركت های هواپیمایی فعال در فرودگاه ارومیه یك بلیت دیگر خریداری كنند.

خبرگزاری ایسنا این مورد را با استفاده از رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری پیگیری كرده و سازمان هواپیمایی كشوری اعلام نموده كه این اتفاق را بررسی خواهد نمود.