در نظر گرفتن ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در گلستان

مدیرسا: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با بیان این كه طرح های اشتغالزایی و اقتصادی در روستاها مورد حمایت جدی قرار می گیرد، اظهار داشت: ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۴ تا ۶ درصد برای پشتیبانی از اشتغال روستایی در گلستان در نظر گرفته شده است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، مهندس «حسین پیشقدم» در جلسه هم اندیشی و هماهنگی در مورد طرح های توسعه پایدار منظومه، سند توسعه و اشتغالزایی، اظهار داشت: ۱۱۹ روستای استان در هدف بند الف ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه در جهت توسعه و بهبود اشتغال روستایی قرار دارد.

وی ادامه داد: حضور مشاوران استان های دیگر در گلستان می تواند زمینه مراوداتی بین گلستان و دیگر استان ها را فراهم آورد.

پیشقدم خطاب به مشاوران طرح، تصریح كرد: ۶۲۵ روستای استان بالای ۱۰۰ خانوار جمعیت دارند و می توانید از ظرفیت افراد تاثیر گذار در روستاها جهت ارتقا داده و اطلاعات خود استفاده كنید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، شاخص انتخاب روستاها را نظر كارشناسی فرمانداری ها دانست و اظهار داشت: باید تلاش كنید طرح ها واقع گرایانه و ملموس باشد و در عین حال ما هم تلاش می نماییم با استفاده از طرح های شما مشاوران به پروژه های خوب اشتغالزایی و اقتصادی برسیم.

وی اظهار داشت: كار اجرایی در كنار كار مطالعاتی برای ما پرارزش است و عرضه طرح هایی كه چرخه اقتصادی در روستا و منطقه تولید كند پرارزش است.

پیشقدم افزود: حتی اگر مشاوران برنامه مشخصی را برای طرح و پروژه نیمه كاره ای ارائه نمایند ما از آنان حمایت می نماییم و به یكی از ۹ روش واگذاری ادامه همكاری خواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با اشاره به سند آمایش سرزمین استان، خاطرنشان كرد: ۳۷ سند برای آمایش سرزمین استان آماده شده كه مشاوران می توانند از اطلاعات و داده های آن استفاده كنند.