شرفبافی خبر داد: احتمال تحویل مابقی ATRها، حمایت وزیر اقتصاد فرانسه از قرارداد

مدیرسا: مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از حمایت وزیر اقتصاد فرانسه در نهایی شدن قرارداد خرید ATR ها اطلاع داد و اظهار داشت: در تلاش هستیم بقیه ATRهای مبحث قرارداد را تحویل بگیریم.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، فرزانه شرفبافی در مراسم استقبال از پنج فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ نورسیده هما كه با حضور وزیر راه و شهرسازی، تعدادی از معاونان وی و اعضای كمیسیون عمران مجلس در آشیانه انقلاب مهرآباد تهران برگزار شد، اظهار داشت: توانستیم این پنج فروند را با تلاش تیم مذاكره كننده وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مستقیماً از تولوز فرانسه با خلبانان ایرانی به تهران بیاوریم و این كار ما به جهانیان ثابت كرد كه ما می توانیم.
وی افزود: وقتی تحریم ها اعلام شد، عده ای مدام به من می گفتند «چه كار می خواهی بكنی؟ مگر می توانی مشكل را حل كنی؟»؛ من گفتم «یا راهی خواهیم ساخت یا راهی خواهیم یافت» و امروز اقدامات ما به نتیجه رسیده است.
رئیس هیات مدیره هما با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص اینكه راه نظام جمهوری اسلامی، بن بست ندارد»، اظهار داشت: این راه را نشان دادیم و توانستیم در شرایط ویژه اجتماعی سیاسی كشور، پنج فروند هواپیما وارد نماییم.
وی با اشاره به اینكه ATRها منجر به توسعه كشور بویژه مناطق كمتر برخوردار می شود، اظهار داشت: از ۱۸ اردیبهشت تا ۱۵ مرداد امسال مهلت ۱۰ روزه از جانب وزارت خزانه داری آمریكا به شركت های اروپایی داده شده بود تا قراردادهای خویش را با ایران به نتیجه برسانند. ما هم علی رغم ابطال مجوز فروش هواپیما به ایران، توانستیم با مذاكرات طولانی با مقامات اروپایی بخصوص ایتالیایی و فرانسوی و هم مدیران ATR، مجوز ورود این پنج فروند را به ناوگان هما دریافت نماییم. همینطور امیدواریم هواپیماهای بیشتری تحویل بگیریم.
شرفبافی تصریح كرد: وزیر اقتصاد فرانسه هم برای ورود این هواپیماها به ایران تلاش زیادی انجام داد و از همه مهمتر مقاومت مردم ایران بود كه پای عهد خود ایستادند. اعطای این مجوز خاص به این پنج فروند هواپیما نشان داد اگر اروپا بخواهد، می تواند از همه شركت های سرمایه گذار اروپایی در ایران حمایت كند.
این مقام مسئول با اشاره به بهره برداری یكساله اخیر هما از ATR اضافه كرد: مدیران شركت ایتالیایی ـ فرانسوی ATR هم از بهره برداری مناسب هما تمجید كرده اند و ما می خواهیم تا این هواپیماها را برای توسعه عدالت سفرهای هوایی به كار ببریم. اگر شركت ATR مجوزهای لازم را دریافت كند، می توانیم بقیه ATRهای مشمول قرارداد را هم دریافت كنیم؛ ضمن اینكه تیم حقوقی هما هم توانست برای سریع در تحویل هواپیماها، فرمت قرارداد را هم اصلاح كند.