فیروزی: طرح جهش تولید و تامین مسكن در كوتاه مدت بازار مسكن را تكان می دهد

مدیرسا: یك عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اصرار كرد كه عدم وجود تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسكن منجر به افزایش قیمت ها و ركود در خرید و فروش شده است.
رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت و گو با ایسنا، درباره نقاط قوت طرح جهش تولید و ساماندهی بازار مسکن بیان کرد: در این طرح به سه موضوع مهم توجه حساس شده است. بحث تامین زمین ارزان قیمت، ارائه تسهیلات مناسب و تامین مصالح ارزان قیمت سه مولفه اصلی است که در این طرح دیده شده و توجه به آنها می تواند بستر مناسب ساخت مسکن و افزایش عرضه به بازار را فراهم آورد.
ایشان سپس اظهار نمود: باتوجه به وضعیت کنونی بازار مسکن، مجلس شورای اسلامی نباید از هیچ تلاشی برای اثرگذاری در این بازار کوتاهی کند. تصویب و اجرایی شدن این طرح می تواند در بازه زمانی یکساله اثر مطلوبی را در ساماندهی بازار مسکن داشته باشد.
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه یکی از اشکالات امروز کشور عدم تناسب بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن می باشد، اشاره کرد: یکی از مهم ترین دلیلهای نابسامانی بازار مسکن نیز وجود خانه های خالی و همین طور عقب ماندگی در ساخت مسکن می باشد که سبب شده تعادل بین عرضه و تقاضا برهم خورد و تقاضا نسبت به عرضه بالاتر بوده و به دنبال آن قیمت ها نیز افزایش یابد. از طرف دیگر ما شاهد رکود در بازار مسکن نیز می باشیم چونکه با بالارفتن قیمت ها مردم توانایی خرید خودرا از دست می دهند.
فیروزی در آخر اشاره کرد: با فراهم کردن بستر مناسب برای ساخت مسکن و همین طور عرضه واحدهای خالی به بازار می توان در کوتاه مدت تعادل را بین عرضه و تقاضا برقرار کرد و به نحوی قیمت ها را مدیریت نمود. در این طرح نیز تلاش شده با در نظر گرفتن مولفه های اساسی تعادل عرضه مسکن در بازار باز گردد.

منبع: