ربیعی در گفتگو با مهر خبرداد؛ خودكفایی ایران در تولید بنزین، بنگاه ها از ورشكستگی خارج می شوند

مدیرسا: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش اساسی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در خودكفایی تولید بنزین، از مردم برای سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ دعوت كرد.

علی ربیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس كه همزمان با حضور رئیس جمهور فعالیت خویش را رسما آغاز كرد، اظهار داشت: این پروژه یكی از بزرگترین پالایشگاه های میعانات گازی جهان است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نقش اساسی در خودكفایی تولید بنزین و تبدیل شدن ایران به یك صادركننده ایفا خواهد كرد، ادامه داد: ارزش كل سرمایه گذاری در این پروژه بیش از چهار هزار میلیون یورو است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به وضعیت صندوق های بازنشستگی اظهار داشت: از آنجایی كه برخی شركت ها و صندوق ها در دولت های گذشته به ما تحمیل شدند ازاین رو امروز ما وارث این صندوق های ورشكسته هستیم و باید تیمارداری نماییم. ضمن اینكه باید مراقب تثبیت شغل، بهبود وضعیت و جلوگیری از ضرر و زیان ذینفعان این صندوق ها باشیم.
این عضو كابینه دولت دوازدهم ادامه داد: نباید واگذاری های غلط گذشته و تصویر نادرست از صندوق های بازنشستگی زمینه ساز برای قضاوت های مبهم و نادرست باشد.
ربیعی اظهار داشت: هم اكنون در قالب چند برنامه می خواهیم وضعیت بنگاه ها را از حالت فعلی نجات دهیم. بحث تهاتر سهام، فروش در بازار سهام، ادغام برخی شركت ها، واگذاری به روش پیمان مدیریت، فروش دارایی ها یا انحلال، جذب سرمایه گذاری خارجی و تشكیل صندوق های قابل معامله در بورس را در دستور كار داریم.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاكید بر ضرورت مشاركت مردم در پروژه های ثروت زا اضافه كرد: من مردم و سرمایه گذاران را به مشاركت و سرمایه گذاری در پروژه های سودمند و بزرگ كشور دعوت می كنم.