رئیس مجلس در بازدید از گروه صنعتی زر: اولویت فعلی كشور پشتیبانی از بنگاههای اقتصادی در حال توسعه است

مدیرسا: البرز، استانی در كنار پایتخت كه یكی از قطب های تولید كشور است؛ این استان با همه زیبایی های آن میزبان بازدیدی در سطح یكی از سران قوا از مجموعه تولیدی برند شاخص صنایع تبدیلی و غذایی كشور بود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، گروه صنعتی و پژوهشی زر مقصد علی لاریجانی در مسافرت یك روزه به استان البرز بود تا جزئیات مگاپروژه كانفیكشنری و دیگر پلنت های گوناگون گروه زر و البته مجموعه تولید كننده محصول راهبردی فروكتوز توسط بنیانگذار و مسئولان این مجموعه عظیم برای رئیس قوه مقننه و هیأت همراه، تشریح شود و در جریان پروژه های در حال توسعه گروه صنعتی و پژوهشی زر قرار گیرند.
رئیس مجلس در حاشیه این بازدید با اشاره بر وجود تفكر توسعه در گروه صنعتی و پژوهشی زر، اظهار نمود: بازدید از این مجموعه صنعتی فعال در اولین مرحله وجود تفكر توسعه را در بنگاه های اقتصادی كشور نمایان كرد. این گروه صنعتی از ظرفیت توسعه بسیار مناسب برخوردار می باشد و این امر عامل اشتغال و رونق در تولید به حساب می آید.
مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر نیز درباره موفقیت های گروه اشاره كرد: فرمول كار اینجاست كه سهم نیروی انسانی را بالای نود درصد در بهره وری می دانم. اگر همه فناوری روز به كار گرفته شود، سهم آن كمتر از ده درصد است. محوریت این پروسه را تحقیق و توسعه تشكیل می دهد كه قلب و تفكر تشكیلات است.
در این بازدید شهبازی استاندار البرز، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و چهره های عالی رتبه استان البرز رئیس قوه مقننه را همراهی و تأثیرات پروژه های در حال توسعه این مجموعه صنعتی بر اشتغالزایی و رونق تولید را برای رئیس قوه مقننه تشریح كردند.

لاریجانی: گروه زر، عامل اشتغال و رونق تولید است
رئیس مجلس در حاشیه این بازدید با اشاره بر وجود تفكر توسعه در گروه صنعتی و پژوهشی زر اظهار نمود: بازدید از این مجموعه صنعتی فعال در اولین مرحله وجود تفكر توسعه را در بنگاه های اقتصادی كشور نمایان كرد و این امر عامل اشتغال و رونق تولید است.
لاریجانی، اولویت فعلی كشور را پشتیبانی از بنگاه های اقتصادی فعال دانست و اشاره كرد: اولویت كشور این است كه ما بنگاه هایی كه توان ایجاد جهش در تولید را دارند مورد حمایت قرار دهیم. البته بعضی از مشكلات و مسائل امكان دارد از نظر قانونی منطقی باشد اما با عنایت به شرایط تحریمی و خاصی كه در آن قرار داریم باید سوژه را به صورت خاص ببینیم..
بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر: من فرزند فقرهستم
مرتضی سلطانی در مراسم تجلیل از صنعتگران البرز، با اشاره به چالش های فعلی تولید، اشاره كرد: دوستان تولیدكننده ام در این مراسم به مشكلات اشاره كردند و پیشنهاداتی ارائه دادند. به درستی بدانیم كسی كه امروز میزبان ایشان هستیم، آقای دكتر لاریجانی در مسند تصمیم گیری ملی كشور با مشكلات تولید و غیر تولید زندگی می كنند.
این صنعتگر كهنه كار در این سخنرانی نقش تولیدكنندگان در عرصه تصمیم سازی و بهره وری صنعت كشور مؤثر برشمرد و اظهار نمود: تولیدكنندگان در گفتمان های پیشنهادی مؤثر بعنوان تصمیم سازان عرصه تولید قادر به ارائه پیشنهادات مؤثر برای تصمیم گیری مسئولان هستند. برای اینكه تولیدكننده كسی است كه ادبیات تولید را می داند و در این شرایط سخت سرسختانه كار می كند.
دارنده نشان امین الضرب (كارآفرین برتر) اشاره كرد: شما در سرزمینی زندگی می كنید كه كسانی برای دفاع از آرمان ها و شرف به خارج از مرزها می روند و دشمن كثیف داعش، سر اینها را می برد و فرزند سه ساله اورا دردمند می كند. در این موقعیت شما تولید كنندگان برنامه تان چیست كه این بچه ۲۰ سال دیگر از شما كار می خواهد؟ ۲۰ سال آینده ما باید برای فرزند شهید حججی شغل درست نماییم. آیا باید ما هم تسلیم مشكلات شویم؟ یا تهدیدات را به فرصت تبدیل نماییم.
این كارآفرین در جمع صنعتگران با تاكید بر این نكته كه من اگر یك سلول از شهیدان حججی و همت ها در وجودم داشته باشم، مگر می توانم برای ارتقای نام كشورم كوتاه بیایم، اظهار داشت: «من؛ مرتضی سلطنی فرزند فقر هستم. در قلعه مبارك آباد قم به دنیا آمده ام. در اینجا می خواهم خاطره ای را با شما در بین بگذارم. آن ایام از روستا برای ما نان می آوردند و ما ماهانه مصرف می كردیم. من هفت ساله بودم كه چند روز نان سنگكپ هوس كرده بودم و چندبار از مرحوم مادرم خواستم كه برایم بخرد او كه مشغول گیوه چینی بود اظهار داشت: پسرم برو تلاش كن كار كن روزی می شود كه اگر درست كار كنی هزاران نفر سر سفره تو بنشینند. من امروز افتخار این را دارم كه ده هزار و سیصد نفر در هلدینگ زر مشغول به كار هستند. یعنی من اگر یك سلول از عظمت وجود شهیدان همت و حججی ها در وجودم داشته باشم، مگر می توانم كوتاه بیایم؟ ما اگر همدلی و توانمندی ها را توجه نیروی انسانی را با عشق و توكل بپذیریم. مگر می شود تسلیم مشكلات شویم؟

سلطانی اضافه كرد: نظارت های جزیره ای با فرهنگ سازی درست می شود. شما در جامعه ایران زندگی می كنید. با تفكر و رفتار آن آشنا هستید. می گویند از یك حدی بزرگ تر شوی تو را می زنند. من یك كار درست را با هزاران مهندسان توسعه گرا و پیشرو و تحقیق و تو سعه پژوه را متوقف كنم كه می ترسم؟ پس كار می كنم و تمام وجودم را هم می گذارم. هلدینگ زر كه من بنیانگذار آن هستم با ۱۷ شركت در زمینه های خدماتی فنی لجستیكی تولیدی آی تی فعال است. با افتخار چهار ذینفع دارم من و پسرم آرش سلطانی و دو برادر زاده ام محسن و مهدی امینی و با همدلی و عشق در كنار هم برای سرزمینمان كار می نماییم. برند زر از اول انقلاب فعالیت خودرا آغاز نموده است و الان ۴۰ سال سابقه حضور در صنعت كشور را دارد.
وی با پاسخ به این پرسش كه بعضی از او می پرسند، فرمول موفقیتت كجاست؟، افزود: فرمول كار اینجسهم نیروی انسانی را بالای نود درصد در بهره وری می دانم. اگر همه فناوری روز را به كار بگیری سهم آن كمتر از ده درصد است. محوریت این پروسه را تحقیق و توسعه تشكیل می دهد كه قلب و تفكر تشكیلات است. به امید روزی كه دشمنی ها اگر صد برابر شد همبستگی ما تولیدكنندگان هم بیشتر و با توكل و همدلی این مزیت ها و توانمندی ها در راه توسعه ایران عملیاتی و ایران را فخر جهان نماییم.
این كارآفرین از كشور ایران بعنوان بهشت سرمایه گذاران یاد كرد و با اشاره به فعالیت های صنعتی مبتنی بر دانش گروه صنعتی زر، توضیح داد: من بعنوان مرتضی سلطانی كه سرباز صنعت سرزمینم هست؛ چونكه ایران با وجود همه مشكلات، بهشت سرمایه گذاران است. بنده و خانواده بزرگ صنعتی زر این افتخار را داریم كه در شهر هشتگرد استان البرز پالایشگاه غلات زر را به بهره برداری شود.
سلطانی با اشاره به نقش آفرینی جوانان در پیشرفت صنایع ایران، اظهار داشت: «جوانان دانش بنیان ایران در زمینه مهندسی، دوش به دوش مهندسان امریكایی فعالیت می نمایند. اما باید بستر مناسب برای این عزیزان فراهم گردد و در راه درست دانش قرار گیرند. آن وقت اینجا گلستان فرصت هاست. هنر مهندسی ما در كشور جلوتر از كارهای دیگر است از خاورمیانه كه حتما جلوتر است.
بنیانگذار گروه صنعتی زر، خلق فضای تعاملی را در بین تولیدكننده راهكاری برای همبستگی صنعتگران و رونق تولید، دانست و اظهار داشت: دوستان یادمان باشد ما تولیدكننده هستیم، ادبیات تولید در همه جای دنیا متفاوت از یكدیگر و همراه با مشكل است. مشكلاتی در دو بخش؛ مشكلات درون بنگاه یعنی بهای تمام شده، كیفیت توجه به نیروی انسانی و ارتباطات. مشكلات بیرون بنگاه كه دست ما نیست، اما می توان با تعامل، تفكر، برنامه درست و علیرغم مشكلات درون، مشكلات بیرون را هم بدون كشیدن دیوار بین دولت و مجلس در ایجاد یك فضای تعاملی بسیار صمیمانه، كم كرد.

رئیس مجلس: مرتضی سلطانی یك پدیده است
رئیس قوه مقننه كشور در جمع صنعتگران و كارآفرینان استان البرز، مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر را پدیده معرفی نمود و اظهار داشت: پیش از حضور در این مراسم از گروه صنعتی و پژوهشی زر دیدن كردیم و آقای سلطانی روند توسعه این مجموعه صنعتی را برای ما شرح دادند. در اینجا باید بگویم شخص آقای سلطانی در نوع خود (جامعه كارآفرینی) یك پدیده به حساب می آید.
وی اشاره كرد: آقای سلطانی در راه بازدید بدون اشاره به مشكلات و چالش هایی كه با آن روبروست بر این نكته تاكید داشت كه با تلاش و پشتكار این مجموعه را توسعه داده؛ این روحیه باارزش است.
لاریجانی خطاب به حاضرین در این مراسم با تاكید بر اینكه باید روی پای خود بایستیم، اظهار نمود: داشتن این روحیه در كشور باارزش است، تولیدكنندگان باید با حفظ چنین روحیه ای باید با مشكلات مقابله كنند.
لاریجانی افزود: معوقات مالیاتی و بانكی روز گذشته در صحن مجلس مورد بررسی قرارگرفت بعضی از معوقات مطابق قانون باید پرداخت گردد اما باید بفهمیم شرایط اوضاع متفاوت می باشد و باید مكانیزم ها برای تولیدكنندگان واقعی عوض شود البته نباید اجازه سو استفاده دهیم.

منبع: