موفق ترین صاحبان مشاغل فارغ التحصیل کدام دانشگاه هستند؟

مدیرسا: خراسان رضوی هر دانشگاهی شهرت و موفقیت های آکادمیک خودرا دارد اما آیا دانشگاهی وجود دارد که صاحبان کسب وکار بیشتری نسبت به سایرین به جامعه ارائه دهد؟
به نقل از اپن، پژوهشگران دریافتند که بیشتر بنیان گذاران کسب وکار از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن فارغ التحصیل شده اند و بیش از ۱۱ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه، یک شرکت راه اندازی کرده اند با این وجود، یکی دیگر از دانشگاه های برتر برای بنیان گذاران آینده نگر کسب وکار، دانشگاه آکسفورد است.
جهت بررسی این موضوع، کارشناسان وام های کسب وکار بریتانیا (money.co.uk)، صفحات فارغ التحصیلان را در لینکدین برای هر دانشگاه تحلیل و بررسی کردند تا دریابند چه تعداد فارغ التحصیل به عنوان بنیان گذاران شرکت لیست شده اند تا مشخص کنند کدام دانشگاه بیشترین صاحبان کسب وکار را ارائه کرده است همین طور اشاره کردند که چگونه حضور در یک دانشگاه خاص می تواند آینده شغلی را تطبیق دهد.
۱۲ دانشگاه از ۲۰ دانشگاه برتر برای صاحبان مشاغل آینده در لندن واقع شده اند
در صورتیکه دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) یکی از بالاترین دانشگاه ها برای صاحبان مشاغل بالقوه با ۲۹هزار و ۷۶۷ فارغ التحصیل است که کسب وکار خودرا راه اندازی کردند اما دانشگاه آکسفورد نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر برای صاحبان مشاغل بالقوه با ۲۷هزار و ۳۰۰ نفر از مجموع ۲۷۸هزار و ۹۸۸ فارغ التحصیل است که آنان نیز کسب وکار خودرا ایجاد کردند.
۱۸ درصد از دانشجویانی که در آکسفورد در رشته تجاری تحصیل کرده اند، شرکت راه اندازی کردند که بالاترین میزان در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی است که در این زمینه تحصیل کرده اند. البته پژوهشگران شکی ندارند که بیشترین درصد صاحبان مشاغل در این تحقیق از دانشگاه های لندن بودند.

۳۸ درصد استارت آپ های دانشجویی در دانشگاه های لندن تاسیس شده اند
دانشگاه های لندن برای بنیان گذاران آینده کسب وکار بهترین ها هستند، بطوریکه ۱۲ دانشگاه از ۲۰ دانشگاه برتر در پایتخت بریتانیا قرار دارند.
لندن با ۳۸ درصد استارت آپ های دانشجویی که در دانشگاه های لندن تاسیس شده اند، بزرگترین مرکز کارهای استارت آپ در بریتانیاست، جایی که حداقل ۱۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه هنر لندن، کسب وکار خودرا می سازند.
دانشجویان موفق برای این حرفه چه مطالبی را مطالعه می کنند؟
تجارت تنها مسیر کارآفرینی نیست برای اینکه اقتصاد محبوب ترین موضوع دانشگاهی برای صاحبان مشاغل جدید از دانشگاه آکسفورد است با ۸۷۰۵ صاحب کسب وکار که در این زمینه تحصیل می کنند. بازاریابی محبوب ترین موضوع برای کارآفرینان در این دانشگاه بود و ۱۹۳۶ بنیان گذار کسب وکار درحال مطالعه این مساله بودند. سایر مدارک موفق شامل مطالعات تجاری (۱۹۰۱ دانشجو) و مطالعات ارتباطات جمعی و رسانه ها (۹۸۷ دانشجو) است.
در بین تمام دانشگاه های مورد مطالعه، دانشگاه هنر لندن، بیشترین دانشجویان بازاریابی را داشت که کسب وکار خودرا راه اندازی کردند و بعد از آن دانشگاه کمبریج، دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن و دانشگاه متروپولیتن لندن قرار گرفتند.
دانشگاه هارپر آدامز، بدترین دانشگاه برای بنیان گذاران کسب وکار جدید شمرده می شود، بطوریکه تنها ۲۸۹ نفر از ۱۱هزار و ۸۲۹ فارغ التحصیل لیست شده آنها مشغول ایجاد یک شرکت هستند.
کارآفرینان هنگام راه اندازی کسب وکار خود باید چه عواملی را در نظر بگیرند؟
پژوهشگران خاطرنشان کردند که بلندپروازی و عزم از خاصیت های کلیدی برای ایجاد کسب وکار است. نتایج این مطالعه نشان میدهد که چگونه تحصیلات برای ایجاد مهارت ها، دانش و فرصت های شبکه ای بالقوه برای کارآفرینان بالقوه بسیار اهمیت دارد.
آیا سودی در ایده وجود دارد؟
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد هنگام راه اندازی کسب وکار مرتکب می شوند، دست کم گرفتن هزینه های آنست. شما می خواهید مطمئن شوید، هر کاری که انجام می دهید در نهایت سودآور خواهد بود و نمی خواهید بدهکار شوید، بدین سبب باید هزینه های راه اندازی، هزینه های تامین، حسابداری، حقوقی و بیمه، میزان مالیاتی که می پردازید و موارد دیگر را در نظر بگیرید.
آیا مردم برای ایده شما هزینه خواهند کرد؟
آیا عموم مردم با چشم انداز کسب وکار شما موافق خواهند بود؟ باید بررسی کنید که آیا می توانید از یک شبکه یا گروه گسترده تر طرح خودرا آزمایش کنید.

چگونه یک کسب وکار راه اندازی کنیم
سه گزینه اصلی برای ساختار کسب وکار شما، زمانی که آنرا راه اندازی می کنید وجود دارد که شامل تاجر انحصاری، مشارکت یا شرکت محدود است.
شما همین طور باید بیمه، مجوزها، حساب بانکی تجاری و بطور بالقوه حتی حقوق را در نظر بگیرید. همه این ها در هزینه های راه اندازی کسب وکار شما نقش دارند، بدین سبب باید همه زمینه ها را بطور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید کسب وکارتان می تواند موفق شود.
چگونه می توان بررسی کرد که آیا یک ایده تجاری قانونی است؟
قوانین و مقررات خاص صنعت را هنگام شروع کسب وکار خود بررسی کنید به عنوان مثال، اگر قصد دارید در بخش مواد غذایی کار کنید، ممکنست به مجوز خاصی نیاز داشته باشید. علاوه بر این، اگر قصد دارید محصولات خودرا به مصرف کنندگان بفروشید، قوانین سختگیرانه ای در بعضی موارد وجود دارد.
اگر مطمئن نیستید که ایده کسب وکارتان قانونی می باشد، تحقیق دقیقی انجام دهید و قوانین دولتی در رابطه با منطقه را بررسی کنید تا دریابید که آیا کسب وکارهای دیگری نیز کارهای مشابهی را انجام می دهند یا خیر.
شما به ترکیب مناسبی از دانش، نگرش و اخلاق کاری نیاز دارید
جیمز اندروز، کارشناس وام های تجاری، در مورد عواملی که باید پیش از شروع یک تجارت در نظر گرفته شود، اظهار داشت: جهت راه اندازی کسب وکار خود، به ترکیب مناسبی از دانش، نگرش و اخلاق کاری نیاز دارید اما بنظر می رسد دانشگاه انتخابی شما و موضوعی که مطالعه می کنید نیز از عوامل موثر باشند.
نتایج این تحقیق نشان میدهد که دانشگاه های زیادی آموزش استثنایی و فرصت های شبکه ای بالقوه ارائه می دهند اما تعدادی از دانشگاه ها مولفه های ضروری برای ایجاد بنیان گذاران کسب وکار را دارند.

منبع: