به گفته استاندار در سال جاری انجام می شود؛ استخدام ۳۰۰۰ نفر در استان کرمان

به گزارش مدیرسا، کرمان استاندار کرمان اظهار داشت: سال جاری حدود ۳۰۰۰ نفر جذب دستگاههای دولتی استان کرمان می شوند، دراین میان ۱۸ نفر از نخبگان بدون آزمون جذب دستگاه ها خواهند شد. عمده استخدام ها در آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد.
محمدمهدی فداکار امروز سوم تیرماه در جلسه شورای راهبردی توسعه استان کرمان در رابطه با ارزیابی ها و شاخصهای جشنواره شهید رجایی اظهار نمود: برخی از دستگاه ها در بارگذاری عملکردها و گزارشات کوتاهی می کنند و تحقق این امر سبب عدم دریافت امتیاز در بعضی از شاخص هاست.
او بیان نمود: وزن شاخص ها را مرور کنید چونکه وزن شاخص ها در همه دستگاه ها یکسان نیست و رتبه های کشوری دستگاه ها هم باید در امتیازدهی لحاظ شود.
استاندار کرمان اضافه کرد: ابتکار عمل، نوآوری ها و اقدامات ویژه دستگاه ها هم در امتیاز دهی لحاظ شود.
وی در ادامه در رابطه با میزان مصرف برق اظهار نمود: صنعت و کشاورزی نباید فدای مصرف بی رویه دیگر بخش ها شوند، باید مدیریت مصرف در مصارف برق خانگی داشته باشیم.
فداکار ضمن اشاره به مشکلات اساسی در حوزه برق اظهار نمود: چاه های برق کشاورزی دو روز در هفته قطع است، اگر محصولات کشاورزی صدمه ببینند قابل جبران نیست. به صورت مثال حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان ارزش محصول پسته سال جاری ارزیابی شده است بنابراین با وزارت نیرو مکاتبه کرده ایم که برای پیشگیری از خسارت قطعی موتور برق های آب به یک روز در هفته محدود شود، اگر وزارت نیرو تا فردا پاسخ ندهد از راه مصوبه شورای تأمین این مورد را اجرایی می نماییم. ضمن این که موتور برق ها با خاموش و روشن کردن خراب می شوند.
او تصریح کرد: در منابع و شبکه های توزیع آب هم محدودیت وجود دارد و مدیریت مصرف نداریم، عمق چاه ها بسیار زیاد شده و آب دهی آنها کاهش یافته، ضمن آنکه با فرسودگی شبکه ها هم روبرو می باشیم هرچند درحال اصلاح هستند.
استاندار کرمان اعلام نمود: اگر مصرف آب مدیریت نشود، با بیان قبلی و برنامه ریزی شده ساعاتی آب را قطع می نماییم تا مخازن پر شوند، تا عصر امروز بررسی ها در این خصوص به اتمام می رسد.
استاندار کرمان ضمن اشاره به سرانه ی مصرف آب استاندارد و جمعیت حدود یک میلیون نفری شهر کرمان اظهار نمود: حدود ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه به شبکه توزیع کرمان تزریق می شود اما باز با کمبود آب مواجه هستیم.
فداکار ضمن اشاره به مصوبه جدید هیئت دولت در رابطه با ساعات کار کارکنان دستگاههای اجرایی اظهار داشت: طبق این مصوبه باید کارکنان دستگاههای اجرایی ۴۴ ساعت در هفته کار کنند.
وی ادامه داد: فرمانداری جازموریان و گنبکی به فرمانداری های استان اضافه شده است.
فداکار در قسمت دیگر سخنان خود اظهار داشت: بعضی از دستگاه ها هنوز مولدسازی خویش را اعلام نکردند و اگر خودشان اقدام نکنند مطابق قانون ما ورود می نماییم.
او اضافه کرد: متاسفانه قانون جوانی جمعیت در بعضی از دستگاه ها اجرا نمی گردد، همه دستگاه ها باید این اجبار قانونی را رعایت و بازرسان این مورد را بررسی نمایند.

منبع: