سرپرست اداره كل راه و شهرسازی مازندران خبرداد: آغاز آزمون نظام مهندسی در ۹ شهر مازندران

به گزارش مدیرسا، مازندران سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران از برگزاری آزمون نظام مهندسی در ۹ شهر مازندران خبرداد و اظهار داشت: این آزمون ۱۰ هزار و ۲۹۹ نفر شرکت کننده دارد که ۷۳.۴ درصد شرکت کننده مردان هستند.

علی دیوسالار در گفتگو با ایسنا، با بیان این که آزمون نظام مهندسی از بامداد ۸ دیماه سالجاری شروع شده است و تا ۹ دیماه سال جاری روند برگزاری آزمون ادامه دارد، اظهارکرد: حسب تصمیم معاون وزارت مسکن مقرر شد برخلاف سالهای گذشته که سالی دو بار آزمون نظام مهندسی برگزار می شد سال جاری در چهار مرحله آزمون به صورت فصلی برگزار گردد.

وی افزود: این آزمون در ۹ شهر مازندران برگزار می گردد که ۱۰ هزار و ۲۹۹ نفر شرکت کننده دارد. از این میزان ۷۳.۴ درصد شرکت کننده مردان هستند.

دیوسالار ضمن اشاره به این که آزمون نظام مهندسی با هدف دریافت صلاحیت فنی داوطلبان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: داوطلبان باید جهت قبولی در این آزمون به ۵۰ درصد سوالات آزمون پاسخ درست دهند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران، اضافه کرد: موضوع هایی همچون مقررات ملی ساختمان و مقاومت مصالح، پایداری و متریال ساختمان از مطالب مهم آزمون نظام مهندسی است.

به گفته دیوسالار، هم اکنون ۳۷ هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان در مازندران هستند که از این تعداد ۱۶هزار و ۷۰۰ نفر پروانه فعالیت دارند.

منبع: