چگونه بسته بندی خلاقانه می تواند دیگران را مجذوب برند شما كند؟

مدیرسا: بسته بندی می تواند نخستین تجربه مشتریان با برند شما باشد، چونكه نه تنها توجه مشتریان را به خود جلب می كند، بلكه تخیل آنها را به خود جذب كرده و در ترغیب مشتریان شما برای خرید كمك می نماید.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، بسته بندی، احساس و ایده‌ی خاصی در مورد محصول داخل آن بوجود می آورد و به توسعه‌ی حضور و هویت برند شما در بازار كمك می نماید. بنابراین است كه اغلب كسب و كارها، زمان، پول و تحقیقات زیادی برای بسته بندی خود صرف می كنند. مردم از طراحی های متفكرانه قدردانی می كنند. این امر موجب می شود احساس كنند كه تجارت شما به تجربه‌ی آنها هنگام باز كردن بسته بندی كالا اهمیت می دهد. مردم عاشق كالاهای برند هستند و آنها عاشق این هستند كه به افراد دیگر نشان دهند كه كالاهای برند را خریداری می كنند، ازاین رو بیشتر به سمت محصولات برنددار در بسته بندی های مارك دار نسبت به نسخه‌ی معادل بدون مارك جذب می شوند.
اگر نیاز دارید اطلاعات بیشتری در مورد انواع بسته بندی (چاپ جعبه یا چاپ لیبل یا چاپ كارتن) بدست آورید و یا با بسته بندی خلاقانه آشنا شوید می توانید به آدرس ( https: //www.chapkhone.info/packaging /) رجوع كنید. اگر علاقه مند هستید ۵۰ ایده خلاقانه و جذاب بسته بندی ۲۰۲۰ را ببینید به آدرس (https: //www.chapkhone.info/50-creative-packaging-ideas/) كنید و اگر علاقه مند بود در مورد بسته بندی در منزل كه شغلی عالی برای خانم های خانه دار است اطلاعات بیشتری كسب كنید به آدرس ( https: //www.chapkhone.info/packaging-is-the-highest-paid-work-at-home-for-woman/) رجوع كنید.
هر یك از شما بعنوان یك صاحب كسب و كار، باید بدانید بسته بندی چه نقشی در شناخته شدن محصولات شما در رقابت بین انبوه محصولات مختلف ایفا می كند. بسته بندی از اهمیت زیادی برای محصولات برخوردار است، از تامین دوام و ماندگاری محصولات گرفته تا افزایش فروش محصولات، بسته بندی تأثیر به سزایی در جنبه های مختلف موفقیت محصول ایفا می كند. خیلی از یافته ها و تحقیقات صورت گرفته در این صنعت نشان داده است كه خیلی از مشاغل، برند خویش را تنها با ایجاد بسته بندی خلاقانه برای محصولات خود توسعه داده اند.

۶ دلیل اهمیت بسته بندی در موفقیت برندها
رنگ های به كار رفته در بسته بندی رفتار خریداران را تغییر می دهد
دنیای ما بدون رنگ چگونه خواهد بود؟ آیا تاكنون دنیایی سیاه و سفید یا دنیایی كه همه چیز در آن خاكستری باشد را تصور كرده اید؟ تاریك به نظر می آید، درست است؟ هر یك از رنگ ها بر وضعیت عاطفی افراد تأثیر خاصی می گذارند. آیا تاكنون برایتان پیش آمده كه از باغ یا پاركی كه سرتاسر آن فضای سبز است، دیدن كنید و فوراً احساس نشاط و طراوت به شما دست دهد؟ به همین ترتیب، در دنیای تجارت نیز عمدتاً رنگ ها هستند كه مشتری را به سمت یك محصول خاص جذب می كنند. مردم به جای خرید یك محصول با بسته بندی خسته كننده و یكنواخت، خرید جعبه ای را ترجیح می دهند كه رنگ آن بسیار زیبا باشد و یا روی آن یك چاپ گل دار زیبا وجود داشته باشد. رنگ های سبز و آبی موجب ایجاد احساس آرامش می شوند، بنفش طبیعی نمایانگر جلال و شكوه است، رنگ سفید نشان دهنده‌ی خلوص و رنگ صورتی نشانگر نشاط و سرزندگی است. به جهت اینكه متوجه شوید چگونه رنگ های به كار رفته در بسته بندی تمایل و تصمیم خریداران را تغییر می دهد، كافیست به آمارهای نشان داده شده در شكل زیر رجوع كنید.
ایمنی محصول
علاوه بر اینكه بسته بندی باید از نظر ظاهری بسیار زیبا و خوب به نظر رسد، لازم است بگونه ای ساخته شود كه محصول داخل آن ایمن باشد. اگر بسته بندی شكننده باشد، حتی اگر حاوی چیزی سخت و غیرشكستنی مانند یك بالش باشد، این نوع بسته بندی مؤثر و كاربردی نخواهد بود. هیچكس نمی خواهد محصول جدیدی را ببیند كه همه جای آن شكسته یا با گل و لای پوشیده شده است. ما بسته بندی هایی با كیفیت خوب و ساخته شده از مواد عالی را برای اطمینان از ایمنی محصول داخل بسته بندی و عدم آلودگی آن تولید می نماییم. چه این محصول غذا باشد یا یك قطعه‌ی كریستالی شكننده، بسته بندی ما ایمنی محصول را تضمین می نماید.
ارزش برند
ارزش برند به این واقعیت اشاره دارد كه یك شركت خاص در شكل گیری نام برند یا یك محصول موفق بوده است بگونه ای كه برند با یك محصول خاص مرتبط بوده و با آن محصول شناخته شود. ارزش برند همینطور تعیین می كند كه یك شركت تا چه اندازه می تواند جهت افزایش فروش خود ارزش برند را به سایر محصولات همان شركت تعمیم دهد. خیلی از افراد نسبت به برندها آگاهی دارند و ترجیح می دهند فقط برای محصولات بهداشتی یك سری برندهای خاص هزینه كنند. ارزش برند تا حد زیادی به نوع بسته بندی آن وابسته است. ساخت جعبه های بسته بندی با طراحی زیبا و با رنگ های متنوع و زنده بهترین تصمیمی است كه برای موفقیت در كسب و كار خود می توان گرفت.
كمك به برندها برای برجسته شدن
بسته بندی برای مشتریان جالب و جذاب است. نخستین چیزی كه شخص به آن نگاه می كند، محصول نیست بلكه بسته بندی اطراف آن است. بعضی اوقات تولید كنندگان تنها با بهره گیری از بسته بندی جذاب و چشم گیر سودآوری می كنند، چون كه مردم ترجیح می دهند به جای یك جعبه‌ی كسل كننده و بدون دستورالعمل به یك جعبه‌ی زیبا و چشم نواز بنگرند. نوشتن شعار خود یا حتی یك عبارت گیرا بر روی بسته بندی موجب می شود محصول شما از جذابیت بالایی برخوردار شود. بسته بندی جذاب كلید اصلی برجسته شدن محصولات و برندها در بازار می باشد.
عملكرد بسته بندی بعنوان ابزار بازاریابی
یكی از مهمترین نكات در موفقیت هر كسب و كار، بازاریابی مناسب محصولات آن است. اگر محصول شما از كیفیت عالی برخوردار می باشد اما در معرض توجه كافی قرار نمی گیرد و یا از بازاریابی متناسب با نوع مخاطب برخوردار نیست، بسته بندی می تواند به محصول شما كمك نماید تا توجه مورد نیاز خویش را جلب نماید. حتی اگر برند شما از قبل نیز در بازار حضور داشته، باز هم ایجاد یك تغییر و تحول خوب در بسته بندی كمك خوبی برای رونق فروش شما خواهد بود. به خصوص در دوره‌ی كنونی كه مردم به نام برندی كه می خرند و ظاهر بسته بندی آن به اندازه‌ی خود محصول اهمیت می دهند. می توان گفت جعبه های دارای مارك چاپ شده نقش تیم بازاریابی شما را ایفا می كنند و به شناخته شدن شما در بازار رقابتی كمك می كنند. از این طریق افزایش تعداد فروش شما قطعی خواهد بود.
ایجاد تفاوت در بسته بندی
یك كالا درون جعبه ای با بسته بندی ساده را تصور كنید كه هیچ طرح و یا چاپی روی آن وجود نداشته باشد و كالای مشابه با بسته بندی ای كه چشم نواز است و روی آن چاپ زیبایی وجود دارد. شما كدام یك را انتخاب می كنید؟ مسلماً كالای با بسته بندی زیبا را انتخاب خواهید كرد، ازاین رو بسته بندی بطور قطع تفاوتی را بوجود می آورد. ازاین رو بسته بندی خلاقانه موجب می شود تا برند شما از سایر برندها متفاوت باشد و مصرف كنندگان بیشتری را به خود جلب نماید.
این مقاله از سایت جامع و كامل چاپخونه كه در زمینه آموزش چاپ و بسته بندی و انواع چاپ ها مانند چاپ دیجیتال و چاپ افست و چاپ گود و تخت و انواع بسته بندی (چاپ جعبه، چاپ كارتن و لیبل) و طراحی گرافیك و رنگ و مركب و كاغذ درونش برای شما مخاطبان گردآوری كرده است، تهیه شده است.
نتیجه گیری
در مورد بسته بندی یك جمله‌ی معروف وجود دارد و آن هم اینكه بسته بندی به اندازه‌ی خود محصول اهمیت دارد. ازاین رو سرمایه گذاری شما جهت ایجاد بسته بندی الهام بخش و خلاقانه برای محصولاتتان یك سرمایه گذاری پرارزش برای كسب و كار شما به حساب می آید. بیایید با ایجاد طراحی های خلاقانه برای بسته بندی محصولات خود الهام بخش مشتریان خود باشیم.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: